Avatar billede tejs Nybegynder
18. januar 2000 - 12:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printning af en bestemt frame...

Er det muligt på en eller anden måde at definere hvilken frame der skal udskrives når brugeren klikker på udskriv i Filer-menuen?

Tejs
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. januar 2000 - 12:52 #1
parent.frame_navn.print()

Avatar billede tejs Nybegynder
18. januar 2000 - 13:01 #2
Lidt mere deltaljeret tak!
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. januar 2000 - 13:02 #3
<a href="#" onClick="parent.frame_navn.print()" >Print Frame_navn</a>
Avatar billede tejs Nybegynder
18. januar 2000 - 13:08 #4
Hvis du læser spørgsmålet igen, så vil du se at dette ikke er svaret. Det du skriver er bare et link der gør at den skriver en bestemt frame ud. Jeg vil have det sådan, at når man trykker på udskriv oppe i Filer-mennuen eller på ikonet udskriv, så udskriver den en bestemt frame og kun den.

Tejs
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. januar 2000 - 13:12 #5
UPS...beklager.

Vent ...jeg undsøger lige sagen
Avatar billede gertnissen Nybegynder
18. januar 2000 - 17:28 #6
Hvis det altid er samme frame der skal printes, så kan du blot sætte focus på siden. (når den er loaded)

<body OnLoad="parent.frame_navn.focus()"> eller fra en anden frame. Når du vælger udskriv via Fil, vil den vælge at udskrive den aktive frame.

Kryds fingre for at brugeren ikke klikker et andet sted, eller lav noget mere javascript, der holder styr på dine frames.

gn
Avatar billede pcklph Nybegynder
20. januar 2000 - 09:43 #7
Det nemmeste er nok at brugeren trykker på den frame de vil have udskrevet.