Avatar billede Gunnar_Stumm Nybegynder
14. maj 2015 - 08:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tildele point

Hej alle

Jeg tror jeg kommer til at tildele mig selv point når andre svarer på mine spørgsmål. Sådan skal det selvfølgelig ikke være.

Hjælpen her i Eksperten er ikke til ret meget hjælp, for eksempel står der i hjælpen:

[Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?

Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem.]

Jeg kan dog ikke finde boksen "acceptér dette svar".
Til gengæld kommer den efterspurgte boks frem når jeg svarer igen på et svar, men der tror jeg at jeg selv får tildelt point.

Meget forvirrende. Nogen der kan opklare mysteriet?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2015 - 08:19 #1
Avatar billede Gunnar_Stumm Nybegynder
14. maj 2015 - 08:59 #2
point til dig, tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2015 - 09:07 #3
spørgsmål om eksperten er normalt gratis

det du i det her tilfælde gjorde forkert var at du skal trykke på det svar du vil give point

du har trykket på dit eget svar og accepteret
derfor giver du dig selv point
den mulighed har du altid for at kunne lukke spørgsmålet hvis du ikke opnår noget

du skal bede den du vil give point om at lægge et svar
det er det du accepterer

er det forståeligt
Avatar billede Gunnar_Stumm Nybegynder
14. maj 2015 - 10:13 #4
Nej, ikke forståeligt.
Jeg læser et svar som giver mening og derfor skal have point, men jeg kan ikke vælge dette svar.

Betyder det at jeg ikke skal give point til det svar der indeholder informationerne, men først opfordre vedkomne om at give et svar jeg så kan vælge og give point?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2015 - 13:21 #5
Du har lukket spørgsmålet ved at lægge et svar du har accepteret derved har du selv taget de udlevere point
Den mulighed er der hvis man ikke opnår et egnet svar
Jeg skal ikke have point og du kan kun give point til en ved at oprette et nyt spørgsmål og bede den du vil give point til lægge et svar

Det er hans svar du accepterer

Sværere er det ikke
15. maj 2015 - 01:34 #6
Gunnar_Stumm, hvis du læser et indlæg som giver mening og som du gerne vil give points, så vil du kunne gøre det (give points) hvis indlægget var oprettet som svar.  Hvis indlægget derimod var oprettet som kommentar skal du bede vedkommende om at lave endnu et indlæg, denne gang som svar, og så give points til dette svar.  Et indlæg oprettet som svar er markeret med gult og har en felt 'Accepter dette svar.'  Et indlæg oprettet som kommentar har ikke et felt til at acceptere.

Jeg synes selv, at det er tude tosset (og hver gang lejligheden har været der har jeg foreslået at ændre det, således at de der stiller et spørgsmål selv kan bestemme hvilket indlæg de vil give points til), men eftersom jeg har meget nytte af Eksperten vælger jeg at lære reglerne og blive ved med at bruge forummet.

Hvis man er kommet for skade at give points til sig selv for et spørgsmål hvor en anden skulle have haft pointene, så eksisterer der denne måde at gøre det godt igen på:  Lav et nyt spørgsmål met titel 'Points til Hans Jensen' (eller hvem det nu er) og referer til det spørgsmål du var kommet til at lukke.  Så kan Hans Jensen lægge svar på dette nye spørgsmål som du så kan acceptere.