Avatar billede soerens Nybegynder
20. august 2001 - 11:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Print fra WSH

Hej!

Nogen der ved hvordan jeg kan printe noget ud fra en WSF-fil i WSH ?

Jeg har en automatiseret rutine kørende på min server, som skal holde øje med når der dukker nye data op i databasen, for så at printe det ud på en label-printer, enten koblet direkte på serveren eller via netværket.

Selv \"hints\" til hvordan man gør gi\'r point ;-)

Mvh.
SoerenS
Avatar billede afh Nybegynder
20. august 2001 - 19:16 #1
Hvis du smider infoen ned i en tekstfil kan den vel kopieres til printeren:

Set f2 = fso.GetFile(\"c:\\testfile.txt\")
f2.Copy (\"lpt1\")

Hvis ikke det virker vil du kunne printe gennem notepad (dette eksempel kræver at .txt filer er associeret til notepad):

CreateObject(\"Shell.Application\")_
    .Namespace(0)_
    .ParseName(\"c:\\testfile.txt\")_
    .InvokeVerb \"&Print\"

Ikke ligefrem to af de mest elegante løsninger men måske i mangel på bedre...
Avatar billede soerens Nybegynder
22. august 2001 - 12:11 #2
Tak, metode nummer et virkede bare perfekt ;-)

Her er en kopi af min rutine, hvis nogen kunne finde det interessant:

Function PrintString(strString, strTmpDir)
    \'Create FSO object
    Set objFSO = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")

    \'Write to tmp file
    WScript.StdOut.WriteLine \" Creating tmp file...\"
    Set objPrnFile = objFSO.CreateTextFile(strTmpDir & \"its.prn\", True)
    objPrnFile.Write(strString)
    objPrnFile.Close
    Set objPrnFile = Nothing

    \'Copy file to printer
    WScript.StdOut.WriteLine \" Copying tmp file to printer...\"
    objFSO.CopyFile strTmpDir & \"its.prn\", \"LPT1\"

    \'Remove the tmp file
    WScript.StdOut.WriteLine \" Removing tmp file...\"
    objFSO.DeleteFile strTmpDir & \"its.prn\", True

    \'Destroy FSO object
    Set objFSO = Nothing
End Function