Avatar billede starbotz Nybegynder
20. august 2001 - 11:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Applet overlapper drop-down menu

Hey guyz!

Jeg har et spørgsmål om Java-applets:

Jeg har et HTML dokument!
I dette dokument har jeg så en horisontal drop-down menu.
Lidt længere nede har jeg så en applet.

Okay.

Når jeg bruger dropdown-menuen, så hvis der er mange menupunkter \"nedad\", så bliver den lagt indenunder appletten. Hvilket er ret irriterende.

Jeg kunne godt tænke mig at man ligesom kunne få menuen til at overlappe appletten, når menuen \"falder ned\". Er der nogen Java-hajer derude, som ved om man kan sætte en eller anden parameter ind i applet-koden eller gøre noget andet?

Regards,
Starbotz :o)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2001 - 18:27 #1
<ole>
Det er tid til de tre små forløsende ord:
  \"Ærg\'lig, ærg\'lig, ærg\'lig...!\"
Objekter af typen \'Applet\' vil altid ligge øverst, da de er udstyret med et z-index på et andet (højere) niveau end alm. \'lag\'. Det er altså ikke et spørgsmål, om man kan gøre noget i Java, men i HTML - og det kan man desværre ikke.
/mvh
</bole>
Avatar billede rejen Nybegynder
25. august 2001 - 18:14 #2
Det skulle være muligt at ændre z-index på applets i Internet Explorer 6, men det er korrekt at det ikke kan lade sig gøre i de tidligere versioner
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 00:40 #3
...som er de eneste gængse og officielle versioner  :)
/mvh
Avatar billede starbotz Nybegynder
20. september 2001 - 16:05 #4
Jeg har fundet et stykke kode, som efter sigende skulle kunne løse problemet på en eller anden mystisk måde. Har dog ikke fået afprøvet det endnu, men hvis det virker poster jeg svaret her.
Sorry :o(
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 18:15 #5
Hmmmmm.....måske, hvis du indlejrer din dropdown i et object og giver det en passende z-værdi.....(?)
Det ved jumper zq nok  :)
Avatar billede jumper Nybegynder
20. september 2001 - 18:18 #6
\"INFO: How the Z-index Attribute Works for HTML Elements\"

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q177/3/78.ASP

Ergo, OBJECT elementer er på et helt andet z-Index plan (Windowed) end dine normale elementer (Windowless). Windowed elementer er altid øverst.

Hvis du vil smide noget hen over et Windowed element, skal du bruge et andet Windowed element med højere z-Index, f.eks. en DHTML Scriptlet:

<object type=\"text/x-scriptlet\" data=\"dinside.html\" style=\"z-Index:2\"></object>

/Thor
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 18:43 #7
Hvad skulle man gøre uden ICQ? ThooOooOooOooOooOoorrrrrr...........  :o)
Nu må jeg zq snart se at få det lært!
Avatar billede starbotz Nybegynder
22. december 2002 - 22:14 #8
Lukket
Avatar billede jumper Nybegynder
31. december 2002 - 13:47 #9
Tak for de manglende point til mit korrekte svar :(

/Thor