Avatar billede hans01 Nybegynder
09. april 2015 - 07:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få men menu til at virke

Jeg har rodet nogle dage med at få en responsive menu til at virke, men uden held, menuen vil ikke åbne, dvs der sker igenting når jeg trykker på ikonet, prøver firefox, chrome og IE browsere. Jeg håber der er en herinde der kan hjælpe.

viewport metatag er lagt i header sektionen.

min html ser sådan ud:

<nav class="nav">
  <ul class="nav-list">
    <li class="nav-item"><a href="#">Home</a></li>
    <li class="nav-item"><a href="#">About</a></li>
    <li class="nav-item"><a href="#">Services</a></li>
    <li class="nav-item"><a href="#">Portfolio</a></li>
    <li class="nav-item"><a href="#">Testimonials</a></li>
    <li class="nav-item"><a href="#">Contact</a></li>
  </ul>
  <div class="nav-mobile nav-mobile-open"></div>
</nav>

min javascript ser således ud:(er lagt ind lige inden body lukke tag:

<script>
        (function () {

            // Create mobile element
            var mobile = document.createElement('div');
            mobile.className = 'nav-mobile';
            document.querySelector('.nav').appendChild(mobile);

            // hasClass
            function hasClass(elem, className) {
                return new RegExp(' ' + className + ' ').test(' ' + elem.className + ' ');
            }

            // toggleClass
            function toggleClass(elem, className) {
                var newClass = ' ' + elem.className.replace(/[\t\r\n]/g, ' ') + ' ';
                if (hasClass(elem, className)) {
                    while (newClass.indexOf(' ' + className + ' ') >= 0) {
                        newClass = newClass.replace(' ' + className + ' ', ' ');
                    }
                    elem.className = newClass.replace(/^\s+|\s+$/g, '');
                } else {
                    elem.className += ' ' + className;
                }

            // Mobile nav function
            var mobileNav = document.querySelector('.nav-mobile');
            var toggle = document.querySelector('.nav-list');
            mobileNav.onclick = function () {
                toggleClass(this, 'nav-mobile-open');
                toggleClass(toggle, 'nav-active');
            };
        })();
        </script>
09. april 2015 - 09:56 #1
Hvad er en 'responsive menu'?  Er det blot en 'almindelig' menu der åbner en side når der klikkes på den?  På hjemmesiden 'www.anlægsgartner-sjælland.dk' synes menuen at virke udemærket.  Drejer det sig om en anden hjemmeside?  I så fald kunne du måske give os et link?
Avatar billede hans01 Nybegynder
09. april 2015 - 10:15 #2
Hej Christian.

Jeg mener en menu som collapser til et ikon i smartphone versionen, som ved at klik dropdown er.

Jeg har hele markup liggende lokal på min pc, har intet med den anden side at gøre.
09. april 2015 - 11:21 #3
Det kan jeg nok ikke hjælpe med; jeg må bakke ud.  Lad os håbe der kommer andre indlæg.
Avatar billede hans01 Nybegynder
09. april 2015 - 11:26 #4
OK Christian, mange tak for interessen.
15. april 2015 - 12:12 #7
hans01, kom du fra det igen?  Jeg ser, at du var inde på Eksperten igår, men desværre uden at komme længere med dette spørgsmål.  Kom venligst ind og fortæl, hvad din videre hensigt er.
Avatar billede hans01 Nybegynder
16. april 2015 - 03:15 #8
Hej Christian, undskyld men jeg ventede på om der meldte sig nogen på banen med et forslag.

Jeg var ikke klar over jeg ikke kunne holde spørgsmålet åbent.

Men fair nok. Jeg har for at få tingene til at spille valgt at følge anvisningerne fra ham her. http://toddmotto.com/building-an-html5-responsive-menu-with-media-queries-javascript/

Jeg takker for hjælpen, og vil bede Ronols lægge et svar så jeg kan lukke sp.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. april 2015 - 10:16 #9
får du her