Avatar billede jensenweb_dk Nybegynder
24. marts 2015 - 19:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med unicode karakter efter php opgradering

Hejsa

Jeg har en hjemmeside på et webhotel, hvor efter de har opgraderet serveren til php 5.6.7, så bliver æ,ø,å vis mærkelig

Jeg har tilføjet <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> i headeren, men det hjælper ikke.

Det har virket fint før opgraderingen, er der nogen der ved hvordan det kan fikses?

Hjemmesiden er www.tstbooking.dk
Hvis man vil se info om serveren har jeg lavet en phpinfo() på denne side www.tstbooking.dk/test.php
Avatar billede nemlig Professor
24. marts 2015 - 19:55 #1
Kan se, at du bruger one.com, og de har ganske rigtigt opgraderet til version 5.6. I den forbindelse har de skiftet til standard tegnsættet UTF-8.

Jeg selv har haft nøjagtig samme problemstilling, men det var fordi jeg anvendte tegnsættet ISO 8859-1.

Løsningen var, at jeg i toppen af min php-fil angiver nedennævnte header:
Jeg tror også, at det er din løsning. Det lugter altså lidt af, at du ikke bruger UTF-8, men i stedet ISO 8859-1.

header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1');

Denne linje kan du så fjerne:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
Avatar billede jensenweb_dk Nybegynder
24. marts 2015 - 20:25 #2
Lækkert. Det virker
Jeg tænkte nok at løsningen var simple, men svær at finde
Avatar billede jensenweb_dk Nybegynder
24. marts 2015 - 20:27 #3
Til nemlig. Så må du gerne skriv et svar, så jeg kan tildele dig pointene
Avatar billede nemlig Professor
24. marts 2015 - 21:17 #4
Så får du et svar.
Jeg samler nu ikke, så du kan bare selv nuppe pointene.