01. marts 2015 - 09:33Der er
17 kommentarer og 1 løsning
Få Word mail merge til, at sende mails med brødtekst
Hej.
Jeg ønsker, at få Microsoft Word til, at sende en række mails ud for mig. Jeg er klar over, at dette er muligt ved at bruge mail merging, men mit problem er, at jeg gerne vil sende dokumentet som vedhæftet fil, og evenetuelt gerne vil have flere vedhæftede filer (andre dokumenter) med i samme mail.
Derudover SKAL der være en brødtekst, så der ikke kun er en overskrift i mailen.
Er der nogen der ved noget om hvordan dette kan lade sig gøre? Synes jeg har prøvet alt uden nogen form for held :-(
Dim antalRæk As Integer, ræk As Integer Dim linje As String, navn As String, sti As String Sub afsendAnsøgning() antalRæk = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row sti = ActiveWorkbook.Path
For ræk = 2 To antalRæk opbygMail ræk Next ræk End Sub Sub opbygMail(ræk) Dim objOutLook, objMail, vedhft Dim navn As String, adresse As String, postnr As String, by As String, email As String, underskriver Dim filRæk As Integer
With ActiveSheet navn = .Range("A" & ræk) adresse = .Range("B" & ræk) postnr = .Range("C" & ræk) by = .Range("D" & ræk) email = .Range("E" & ræk)
underskriver = .Range("G2") End With
Set objOutLook = CreateObject("Outlook.Application") Set objMail = objOutLook.CreateItem(0)
For filRæk = 2 To antalRæk If ActiveSheet.Range("F" & filRæk) <> "" Then vedhft = sti & "\" & ActiveSheet.Range("F" & filRæk) .Attachments.Add vedhft End If Next filRæk End With
Jeg har selv sat VBA koden ind i Excel og forsøgt mig frem.
MEN hvis nu jeg skal have en lang række dokumenter, der skal sendes til forskellige personer.
Fx at der til person 1, skal sendes en mail med vedhæftet fil, hvor der i den vedhæftede fil står:
1 Adresse Post nr By
jeg er klar over at jeg kan bruge mailings i word til dette, og det er heller ikke noget problem.
I række F skriver jeg navnet på den fil der skal vedhæftes.
MEN
Hvis jeg så laver en ny person der hedder 2 og denne skal have en vedhæftet fil, hvor der står:
2 Adresse Post nr By
så skriver jeg navnet på den fil han skal have tilsendt som vedhæftet fil.
Hvordan undgår jeg, at begge personer modtager begge dokumenter? Som det er lige nu vil alle dem jeg sender til modtage alle de filer der står i hele kolonne G.
Fint - der er plads til lige så mange ./.-filer som du ønsker
Option Explicit Rem Version 2 Rem ========= Const emne = "Uopfordret ansøgning"
Dim antalRæk As Integer, ræk As Integer, antalKol As Integer Dim linje As String, navn As String, sti As String Sub afsendAnsøgning() antalRæk = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row antalKol = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Column
sti = ActiveWorkbook.Path
For ræk = 2 To antalRæk opbygMail ræk Next ræk End Sub Sub opbygMail(ræk) Dim objOutLook, objMail, vedhft Dim navn As String, adresse As String, postnr As String, by As String, email As String, underskriver Dim filKol As Integer
With ActiveSheet navn = .Range("A" & ræk) adresse = .Range("B" & ræk) postnr = .Range("C" & ræk) by = .Range("D" & ræk) email = .Range("E" & ræk)
underskriver = .Range("F2") '<----- ændret End With
Set objOutLook = CreateObject("Outlook.Application") Set objMail = objOutLook.CreateItem(0)
For filKol = 7 To antalKol '<--- ændret If ActiveSheet.Cells(ræk, filKol) <> "" Then vedhft = sti & "\" & ActiveSheet.Cells(ræk, filKol) .Attachments.Add vedhft Else Exit For End If Next filKol End With
Send en mail - så tilbagesender jeg min model. @-adresse under min profil.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.