Avatar billede oldie Nybegynder
19. august 2001 - 20:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ping og swits

Hej
Jeg har et nætværk med 5 pc og en swits som køre uden problemer. Nu skulle jeg sætte den bærbare på og det gav lidt problemer og så ville jeg bruge ping kommandoen for at se om der var hul men jeg kan IKKE pinge nogle som helst af maskinerne, men i andre computere virker det fint.
Kan ping ikke finde ud af en swits ? eller hvad er galt.

Oldie
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
19. august 2001 - 20:51 #1
du kan sagtens pinge gennem en switch, men se efter at den bærbare kører med samme protokoller og ip nr som de andre du har
Avatar billede burningice Nybegynder
19. august 2001 - 20:52 #2
prøv at ping dig selv, ping 127.0.0.1 på den bærbare...
Avatar billede oldie Nybegynder
19. august 2001 - 20:55 #3
Det gør den. Men heller ikke de 5 som normalt køre på netværket kan pinge hinanden, og jeg mener at kunne erindre at det kunne de godt da jeg havde en hub.
Jeg kører win 98 SE på alle maskiner
192.168.0.* (1 til 5)
og samme workgroup
Avatar billede burningice Nybegynder
19. august 2001 - 20:56 #4
dvs at du har kunne pinge, og i det øjeblik at du satte switchen ind var der ingen ting der duede??
Avatar billede oldie Nybegynder
19. august 2001 - 20:57 #5
Yderligere oplysninger

Jeg får time out på ping kommandoen

loop back ping 127.125.0.1 virker på alle
Avatar billede burningice Nybegynder
19. august 2001 - 21:00 #6
uhm... prøv så en trace, nåå nej... det kan man ikke i win98

dvs at du slet ikke kan se hindanden?? og det HAR virket??

prøv at installer IPX/SPX og Netb_bla (de kræver ingen konfig) og se om det hjælper.
Avatar billede oldie Nybegynder
19. august 2001 - 21:08 #7
Jeg har måske ikke forklaret mig korrekt.

Alle maskiner kører perfekt også den bærbare.
Alle maskiner kan se hinanden og alle delinger virker fint.
IPX og netbui er instl på de to maskiner ved børnene (de spiller nætværksspil)
tcp/ip på alle maskiner

Så mit spørgsmål er sådan set ikke et reelt problem da alt jo virker, men jeg kan som skrevet ikke pinge nogen som helst og det IRRITERER mig lidt da jeg erindrer at kunne dette under kørsel med min gamle hub.

Så det er bare et princip spørgsmål om at det skal F... virke.

Hilsen Oldie (selv lært pc \"ikke\" nørd)
Avatar billede burningice Nybegynder
19. august 2001 - 21:12 #8
uhm... ja, det virker da lidt mærkeligt... men når du siger at de andre protokoller er installeret kan det jo sagtens være at TCP/IP er fubar! Prøv måske at geninstaller den.

Nu siger du at du har fået dig en switch... nu er det vel ikke en eller anden avanceret en der kan konfigureres til ikke at lade ping slippe igennem
Avatar billede oldie Nybegynder
19. august 2001 - 21:15 #9
Ja det var jo da en mulighed men det tror jeg ikke da det ikke var så dyr en swits. Men jeg finder lige bøgerne frem og studerer lidt i dem og så vender jeg tilbage, men det bliver nok ikke før imorgen.

Swits er : Baystack 70-8T fra Nortel networks
Avatar billede burningice Nybegynder
19. august 2001 - 21:18 #10
manualer: www.nortelnetworks.com+Baystack+70%2D8T" target="_blank">http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=site:www.nortelnetworks.com+Baystack+70%2D8T
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. august 2001 - 12:26 #11
Og nu bruger du vel ikke noget Firewall software på dine computere, vel?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
20. august 2001 - 14:26 #12
1. hvad skriver du efter \"ping\" i kommandolinjen ?

2. har du overhovedet konfigureret tcp/ip, mht. ip-adresser,subnet osv. ?
Avatar billede oldie Nybegynder
20. august 2001 - 18:25 #13
Nej der er ikke en firewall på maskinerne.

Ping er efterfulgt af ip adressen
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2001 - 01:31 #14
Der er et eller andet i din opsætning, som ikke er som det skal være!

At vi så ikke kan se den, det gør det ikke nemmere ... :(
Avatar billede oldie Nybegynder
18. april 2002 - 23:46 #15
ok