Avatar billede Morten Professor
23. februar 2015 - 09:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SELECT * FROM varebruger where privat and group by privat = %s

Hej

Jeg vil høre om der er nogen, der kan hjælpe mig med at få det her til at virke.
jeg skal have den til at vise for bruger med feks. en ip. Men så kommer den med fejlen.
%s er = med ipen.

Håber der en der kan tage sig tid til at hjælpe mig.

den kommer med denne fejl
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'group by privat = '62.44.134.4'' at line 1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. februar 2015 - 09:18 #1
>where privat and

mangler du ikke et ligmed ??

where privat = 'fshdfsh' and

så der skal står
SELECT * FROM varebruger where privat = 'fshdfsh' and group by privat = %s
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. februar 2015 - 09:29 #2
SELECT * FROM varebruger where privat = %s
denne burde virke
ellers må du lige lave et dump af din varebruger tabel
Avatar billede Morten Professor
23. februar 2015 - 11:24 #3
Den kommer med den her nu med den her: SELECT * FROM varebruger where privat = 'pris' and group by privat = %s

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'group by privat = '62.44.134.4'' at line 1
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. februar 2015 - 11:43 #4
hvorfor har du en and på ??

eks fra http://dev.mysql.com/doc/refman/5.7/en/group-by-functions.html
SELECT student_name, AVG(test_score) FROM student  GROUP BY student_name;

er det order by du vil ??
SELECT * FROM varebruger where privat = 'pris' order by privat

hvordan kan collonnen privat være både pris og en IP ??

lav et sql dump af din varebruger, det kan give noget klarhed og mulighed for at teste

hvad er det du ønsker din sql sætning skal gører ??
Avatar billede Morten Professor
23. februar 2015 - 21:17 #5
Hej

Jeg har fået løst det med noget id og mainid og de koder vi har skrevet om.
Tak for hjælpen.