Avatar billede bmhaj Praktikant
14. februar 2015 - 22:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Setfocus

Hej,

i en overformular vil jeg gerne ramme feltet Bankdato, men koden sender mig ned i underformularen. Hvorfor?

Private Sub Kommandoknap41_Click()
DoCmd.OpenForm "frm_Opret_ManuelPostering"
Bankdato.SetFocus
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
End Sub
Avatar billede MSchlamovitz Mester
14. februar 2015 - 22:35 #1
frm_Opret_ManuelPostering er den formular, der har feltet Bankdato?
Og Kommandoknap41 ligger på en anden formular (jeg gætter på en menu-formular)?
Og ønsket er, at markøren står i feltet Bankdato i en ny post, når frm_Opret_ManuelPostering åbnes?
Prøv først følgende:

Private Sub Kommandoknap41_Click()
DoCmd.OpenForm "frm_Opret_ManuelPostering"
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
frm_Opret_ManuelPostering.Bankdato.SetFocus
End Sub

Hvis det ikke giver det ønskede resultat, så flyt
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
frm_Opret_ManuelPostering.Bankdato.SetFocus
til frm_Opret_ManuelPosterings OnOpen eller OnActivate eller GotFocus event
Avatar billede larsgrau Forsker
14. februar 2015 - 22:37 #2
DoCmd.OpenForm "frm_Opret_ManuelPostering"

Er det ikke navnet på din underformular? For det er der du siger den skal gå hen først derefter sige du dem skal stille sig i feltet bankdato hvis det felt ikke findes på underformularen kan dem ikke sætte det
Avatar billede bmhaj Praktikant
14. februar 2015 - 23:02 #3
Hej,

løsning nr. 2 virkede - tak