Avatar billede rickie Juniormester
13. februar 2015 - 09:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Operator i en querydef

Hej (fdata?)

Tidl. spm: ons. d. 11. februar 2015 kl. 14:29:46

Jeg har brug for at benytte operators og har fået hjälp med fölgende kode. Men af en eller anden grund virker det ikke.

Kan sende db, hvis det önsker.

varKRESRESTBEL = 0

Set Qdf1 = CurrentDb.CreateQueryDef("myQ")
Qdf1.SQL = "SELECT KUNRES.* FROM KUNRES WHERE KRESRESTBEL > " & varKRESRESTBEL
Avatar billede MSchlamovitz Mester
13. februar 2015 - 11:09 #1
Burde virke - hvis KRESRESTBEL er et numerisk felt i tabellen KUNRES

Prøv denne:
Qdf1.SQL = "SELECT KUNRES.* FROM KUNRES WHERE KRESRESTBEL > " & varKRESRESTBEL & ";"
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2015 - 11:56 #2
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede rickie Juniormester
13. februar 2015 - 12:58 #3
Sendt den til dit Terry.

Form --> frmInvoice
table --> KUNRES

tabellen er en linked tabell men jeg har kopieret den til tblKUNRES.

Tak :-)
Avatar billede rickie Juniormester
13. februar 2015 - 13:00 #4
MSchlamovitz - det virker desvärre ikke.
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2015 - 13:45 #5
Been out but I'm back now and have received your dB. Will look now :-)
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2015 - 13:51 #6
where is the code which gives problem?
Avatar billede rickie Juniormester
13. februar 2015 - 16:50 #7
This code:

varKRESRESTBEL = 0

Set Qdf1 = CurrentDb.CreateQueryDef("myQ")
Qdf1.SQL = "SELECT KUNRES.* FROM KUNRES WHERE KRESRESTBEL > " & varKRESRESTBEL
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2015 - 17:10 #8
You don't need to delete the query, just update SQL

Set Qdf1 = CurrentDb.QueryDefs("myQ")
Qdf1.SQL = "SELECT KUNRES.* FROM KUNRES WHERE KRESRESTBEL > " & varKRESRESTBEL
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2015 - 17:24 #9
Instead of using Requery/Refresh use

Me.RecordSource = "myQ"

This forces a requery
Avatar billede rickie Juniormester
16. februar 2015 - 13:28 #10
Stjerne, stjerne :-)
Avatar billede terry Ekspert
16. februar 2015 - 15:12 #11
Tak tak :-)
Avatar billede rickie Juniormester
17. februar 2015 - 12:49 #12
Jeg er ved, at gå ud af mit skind!!!

Vi have between dato men det virker f***me ikke.

----
varKRESRESTBEL = 0
varDateFrom = Me.txtDateFrom.Value
varDateTo = Me.txtDateTo.Value

    Set Qdf1 = CurrentDb.QueryDefs("myQ")
    Qdf1.SQL = "SELECT tblKUNRES.* FROM tblKUNRES WHERE KRESFORFDAT BETWEEN & varDateFrom & AND & VarDateTo &"

-----

Jeg har prövet alle muligheder med ', " & osv tegn. Hvad gör jeg galt.
Får alle mulige forskellige fejl, som syntax error etc.

//frustreret
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2015 - 13:04 #13
Set a breakpoint on the line
  Qdf1.SQL = "SELECT ....

Then run the code until you hit the breakpoint.

Now copy and paste the SQL text to the debug window (CTRL+G)
first enter a ? followed by the text
"SELECT tblKUNRES.* FROM tblKUNRES WHERE KRESFORFDAT BETWEEN & varDateFrom & AND & VarDateTo &"

now press Enter.

You should now see the SQL string with all variables converted.

Copy this string to a query and try and run it there.
You will very likely get more information about what is wrong. I suspect it is the date formats

Yopu should also use # before and after dates.
Avatar billede rickie Juniormester
18. februar 2015 - 09:14 #14
Hmm Don't quite understand what you mean. Should i run this after CTRL+G?

?SELECT tblKUNRES.* FROM tblKUNRES WHERE KRESFORFDAT BETWEEN & varDateFrom & AND & VarDateTo &

It just results in the same line.

I have tried using # before and after the dates. I've even checked the textboxes and not used the textboxes but just with date. Then it works. I think its the variable that screws it up. The date in the DB is date/time in format 2015-02-13.

Thanks
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2015 - 12:03 #15
any chance of seeing dB?
ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2015 - 13:42 #16
Qdf1.SQL = "SELECT tblKUNRES.* FROM tblKUNRES WHERE KRESFORFDAT BETWEEN #" & Format(varDateFrom, "YYYY-MM-DD") & "#  AND #" & Format(varDateTo, "YYYY-MM-DD") & "#"