Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 19:54 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af pc - ingen lyd

Jeg har gendannet en pc til de indstillinger den havde ved levering, fordi der var et problem med lyden. Der var kun lyd i 10-20 sekunder. Så stoppede den.

Nu har jeg gendannet lortet - til ingen verdens nytte! For det er stadig det samme snot. Lyden stopper.
Så må det vel være et hardware problem i stedte for software??

Aner ikke hvad jeg skal stille op.
Det er min mors computer. Glæden ved den begrænses betydeligt for hende, hvis det ikke er muligt at lytte til noget som helst online overhovedet.
Har virkelig brug for hjælp ...

(Nu skal jeg så bruge en evighed på at opdatere Windows, tilretninger etc. til ingen verdens nytte :( )
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 19:56 #1
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 19:56 #2
Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 21:20 #3
Vist ingen hjemme i aften ... :/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2015 - 21:31 #4
Er det et driverproblem?

Prøv at se i enhedshåndteringen om der mangler drivere.

Hvis du mangler drivere, så prøv at se om der kan findes en driver på Windows update under de frie opdateringer (dem udover de vigtige)
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. februar 2015 - 21:54 #5
Mange medion har drivere liggende på D-drevet - den er jo ikke frisk men trods alt en der er testet og har virket på hardwaren.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 23:14 #6
Enhedshåndtering.

Må vel være det der hedder Enheder til lyd, video og spil?

Her er der to. Den ene hedder Conexant SmartAudio HD. Den anden Intel(R) lyd for skærm.
Dobbeltklikker jeg på dem står der "Denne enhed virker korrekt".

Men det er måske slet ikke det du mener?
Kan godt regne ud nummer to nok ikke er interessant.

Hvordan ser jeg om der 'mangler' en driver?

-

D-drevet.

Ja der ligger en mappe der hedder Drivere. Nummer 4. hedder Audio. Så det må jo være den.

I mappen er der en fil der hedder PCEE4-GUI-DAA. Peger jeg på den står der...
Elementtype: Windows Installer-pakke
Forfattere: Dolby Laboratories Inc
Titel: installation Database
Emne: Dolby Advanced Audio v2.
This installer database contains the logic and data required to install Dolby Advanced Audio 2v.

Men der er også en mappe med navnet Conexant Version 8.54.4.0
I den er der en Setup fil med beskrivelsen: Conexant Universal Device Install/Uninstall x 86 Application.
Men der er også en del andre mapper: CxAudMsg, SAII, SRS, W7-32, W7-64, XP32, XP64. Nogle af disse mapper indeholder også en fil af typen "Program" og har samme tekst som førstnævnte.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 23:16 #7
"...og har samme tekst som førstnævnte."

[i] Conexant Universal Device Install/Uninstall x 86 Application. [(i]
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 23:17 #8
(Ups.)
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2015 - 23:55 #9
hvis ikke driveren kan få det til at glide så...

det er DMA (direct memory access) i computeren som snakker med enhederne.
hvis den er i stykker, så kan den finde på sådan noget.

det er nok en dma konflikt, der er en langhåret artikel her:
http://www.blitter.com/~russtopia/MIDI/~jglatt/tutr/conflict.htm

jeg synes du skal prøve at se i BIOS om du kan slå noget fra/til, f.eks plugnplay
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 15:55 #10
#6
Jeg aner ikke hvilken fil det er jeg skal køre.

Men det er måske mere logisk at springe til #9?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 16:39 #11
Kan kigge alt det jeg vil i BIOS. Det siger mig intet!

Det er fucking håbløst! :(
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 17:56 #12
Nu har jeg prøvet med forskellige filer. Og en af dem har garanteret installeret driveren. Men det kom der ikke noget ud af. Og det er vel også logisk. Systemet er som skrevet netop gendannet til som ved levering.
Om der er nyere driver kan jeg ikke find ud af. Måske hentede den jeg kørte en nyere. Det ved jeg heller ikke.

Nogen der vil hjælpe mig videre med det BIOS? Eller i det hele taget?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2015 - 18:13 #13
Nu fandt jeg en nyere lyd driver. det hjalp ikke.

Bios?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 08:27 #14
hvad hedder dit bundkort ?
der er en manual til bios.

hvis du fortæller mig hvad bundkort og bios (firmanavn+version), der sidder i, og tager et billede af den skærm hvor der står dma indstillinger, så kan vi muligvis finde ud af noget.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 16:04 #15
Jeg opgiver. Har ingen som helst ide om hvordan jeg finder ud af de ting ...
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 16:05 #16
Vidste det ville være uløseligt.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 17:41 #17
så er det total ny install fra starten af,
og dur det ikke, så er det bare nogle ubrugelige drivere
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 18:51 #18
så er det total ny install fra starten af

Det er jo netop det jeg lige har gjort. Gendannet computeren til fabriksindstillinger / som den var ved levering. Alligevel fungere det ikke. Kom også meget bag på mig ...

Kan ikke komme i tanke om noget med drivere. Har prøvet at installerer nyeste lyd driver jeg kunne finde. Det hjalp ikke noget.
Giver vel heller ikke mening når det fungere i starten med den medfølgende driver...?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 18:52 #19
fungere = fungerede (ved køb)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 20:49 #20
som jeg sagde, hvis du tager billeder af alle sider i din bios med et kamera, er der muligvis forslag til ændringer der kan fixe det
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2015 - 21:44 #21
Ok. Det prøver jeg så. Er forsørget værd.

Håber så det jeg tror er bios, er bios. En blå side med nogle faneblade. Men hvis ikke, fortæller du mig det jo nok.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 00:56 #22
jeg skal helst også vide bios navn + model/serie nr
om ikke andet, i værste fald skal du blot prøve at skifte indstillinger 2-4 gange, så er det gennemtestet :)
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 03:39 #23
Nå ok.
Jeg aner som sagt ikke hvordan jeg finder ud af det selv. Det eneste jeg kan komme i tanke om med min ikke-viden om dette, er at søge på nettet, på modellen (Medion E6222 Notebook). Men det kan jeg ikke finde noget med.
Så må jeg prøve at ringe til Medion. Da der er gået mere end to år siden den er købt, er de nok desværre ikke villige til at hjælpe. I hvert fald er der ingen almindelig support længere. Så ville jeg selvfølgelig have ringet til den med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 03:58 #24
Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 04:07 #25
Forsøger at finde ud af noget!! Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 04:23 #26
bare tag billede af bootskærm så jeg kan se,
og tag billeder af alle skærme inde i bios.

så kigger jeg på det og finder ud af forslag
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 14:52 #27
Har ringet til Medion Support. Han ville gerne hjælpe, men kunne ikke.
Jeg fortalte jeg havde prøvet at installere nyeste lyd driver og at gendanne computeren. Det var imidlertid det eneste han selv kunne have foreslået.
Da jeg nævner det du skriver i #9 får jeg at vide det ikke er noget han ved nok om.

Men jeg fik nogle oplysninger.

CPU Intel Pentium MB 950 B

AMI Intel Couper Point HM65SLT4PB3

Kan det bruges. Har jeg fået noget forkert eller skal du bruge mere, sig til og jeg ringer hurtigt til dem igen (de har åben til 22.00).

Billeder: http://www.xtro.dk/?page_id=179

Selv om jeg ikke har forstand på det syntes jeg ikke det ligner noget man kan bruge til ret meget. Håber jeg tager fejl.

Håber dog først og fremmest det er det rigtige jeg har taget billeder af.

(PS. xtro.dk er normalt ikke online. Er kun privat tidsfordriv.)

Forstår ikke hvad du mener med "tag billede af bootskærm"?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 15:09 #28
Syntes der står noget på billedet af 'Main' der ikke stemmer helt overens med det jeg fik / har skrevet.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 15:28 #29
Det første er sgu da processoren. Det bad jeg ikke om. Det er vel forkert?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2015 - 21:54 #30
Hmm...
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 02:35 #31
Det var en skam det ikke blev i dag. Er ikke sikkert vi når det nu. Hun kan vist ikke undvære computeren længere.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 16:23 #32
Har brug for _hurtigst muligt_ at vide om vi kommer videre her? Da hun ellers gerne vil have sin computer igen.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 23:39 #33
?????????????
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2015 - 02:17 #34
Tusinde fucking tak for "hjælpen"!!

Kan se du har været på i forbindelse med andre tråde. Så tror ikke på du har glemt dette. Hvad så end problemet er ... (er skide ligeglad). Narhoved!
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2015 - 02:19 #35
Køber kraft stejleme da bare et eksternt lydkort og nogle højtalere til hende. Så er der lyd på lortet!
Avatar billede MADOlsen Forsker
12. februar 2015 - 15:12 #36
Det er egentlig imponerende, at der overhovedet er nogen der stadig gider prøve at hjælpe dig, sådan som du "taler" til folk...