Avatar billede djsteiner Nybegynder
04. februar 2015 - 21:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

link fra newsletter til popup youtube video

Hej med jer

Jeg har brug for hjælp til at lave et link fra et newsletter.

Man skal som bruger blive sent fra et newsletter, til en webside , hvor en youtube video åbner i et popup vindue.

Så et link + youtube parameters som åbnes i et pop vindue på en hjemmeside.

Til selve popup funktioner kunne man bruge dette:
http://dimsemenov.com/plugins/magnific-popup/
Avatar billede Mik2000 Professor
07. februar 2015 - 14:40 #1
Så vidt jeg ved kræver det du har adgang til koden på den side du sender folk til for at få lov til at åbne popup vinduet.
Alternativt kan du ikke bede koden på siden om noget.
Et alternativ kunne være software på brugernes computer der gjorde det, men det kommer du nok ikke så langt med.

Så hvis du sender dem til en side du IKKE selv ejer, så er løsningen nok at:

1: Oprette en side
2: Lave linket så det sender til denne side
3: Medsend adresse og lad siden loade den anden side f.eks. i en iframe
4: Lad siden åbne popup vinduet
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. februar 2015 - 18:16 #2
Det er side som jeg arbejder på hvor brugerne skal sendes til fra et nyhedsbrev.

Jeg har lige lavet selve popup funktionen på en af mine egne sider:

http://djsteiner.dk/

Så det jeg skal har brug for hjælp til er hvordan  jeg laver det link fra nyhedsbrevet sådan at brugeren  bliver sendt til en bestemt url / hjemmeside, og en bestemt youtube video åbner i et popup vindue, på samme måde som det sker når man trykker på linket på min egen siden.
Avatar billede Mik2000 Professor
08. februar 2015 - 20:42 #3
Som jeg skriver - hvis det er din egen side, så kan du lave et script der tjekker f.eks. url parametre når den loades og så viser vinduet.

Men er det på en side du ikke har adgang til, så får du ikke lov at eksekverer kode.

Der er kun 2 muligheder
Enten skal du have et java (ikke javascript) eller lign. plugin på brugerens computer, som kan åbne vinduet.

Alternativt skal du sende dem til din egen side og vise indholdet fra den eksterne side der, og så kan du vise vinduet, men så kommer den ikke "rigtigt" til den anden side

Det er lavet sådan for at man ikke skal have lov at køre kode mv. på andre sider, som brugeren så tror kommer fra deres side.

-----------------------------------------------------

Hvis det er på din egen side kan du gøre noget i stil med dette (ikke testet):
(function($) {
    $(window).load(function () {
      $.magnificPopup.open({
        disableOn: 700,
    type: 'iframe',
    mainClass: 'mfp-fade',
    removalDelay: 160,
    preloader: false,
    fixedContentPos: false,
        iframe: {
            patterns: {
                youtube: {
                    src: '//www.youtube.com/embed/%id%?autoplay=1&rel=0'
                }
})(jQuery);
Avatar billede Mik2000 Professor
08. februar 2015 - 20:45 #4
Tilrettet - var vist lidt fejl i } mv
(function($) {
    $(window).load(function () {
      $.magnificPopup.open({
        disableOn: 700,
        type: 'iframe',
        mainClass: 'mfp-fade',
        removalDelay: 160,
        preloader: false,
        fixedContentPos: false,
            iframe: {
                patterns: {
                    youtube: {
                        src: '//www.youtube.com/embed/%id%?autoplay=1&rel=0'
                    }
        });
    })(jQuery);
});
Avatar billede djsteiner Nybegynder
09. februar 2015 - 12:51 #5
Ja jeg tænkte også noget i den retning tak :)

Nu er mit spørgsmål så hvordan gør man det du skriver her:

Alternativt skal du sende dem til din egen side og vise indholdet fra den eksterne side der, og så kan du vise vinduet?

Altså jeg tænker jeg vil teste sådan at jeg laver et link fra:

http://djsteiner.dk/

til denne side:
http://djsteiner.dk/popup.html

Og så skal videoen komme frem her i et popup video, spørgsmålet er så hvordan jeg laver sådan et link?

Hvordan tilføjer jeg linket til youtube video  "https://www.youtube.com/watch?v=htVZ5nd5d5U"?

<a class="open-youtube" href="popup.html">open</a>
Avatar billede Mik2000 Professor
09. februar 2015 - 19:59 #6
Hej

Tror du skal tage fat i nogle der kan hjælpe dig lidt, for løsningen er lidt herover.

Kontakt evt. et webbureau - de kan løse problemet for dig meget hurtigt - sikkert for 3-500 kr :)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
09. februar 2015 - 20:05 #7
Hej

Okay det må jeg prøve tror ellers det er tæt på?

Du skal have mange tak for din  hjælp! :)

Smid et svar så får du point :)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
09. februar 2015 - 20:06 #8
Hvis jeg kommer frem en løsning  så smider jeg den lige op
Avatar billede djsteiner Nybegynder
12. april 2015 - 11:57 #9
Hej har fået løst dette problem.

mik2000  hvis du gerne vi have point så smid lige et svar :)
Avatar billede Mik2000 Professor
12. april 2015 - 15:29 #10
Nej det behøves ikke :). Tag du dem bare igen :)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
12. april 2015 - 19:56 #11
så må hellere få lukket dette spørgsmål.

Stadig mange tak for din hjælp og tid mik2000 ! :)