Avatar billede BevarThemsen Nybegynder
04. februar 2015 - 07:14 Der er 3 kommentarer

Ekstern harddisk - problemer.

Hej Allesammen.

Efter at have siddet og set noget film fra min eksterne harddisk (Samsung s2 Portable 3 1 TB) gik et eller andet galt og jeg kan nu ikke få forbindelse til den når jeg sætter den i min laptop, eller andre maskiner for den sags skyld. Hvad kan det skyldes og kan det afhjælpes uden at skulle formatere den eksterne da alle mine billeder mm ligger på den.

På forhånd tak.

- Bo
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2015 - 08:49 #1
Har du brugt 'sikker fjernelse' så disk ikke var igang med at opdatere mens den blev frakoblet?
Højreklik på Denne PC, vælg Administrer - kan du se disken i Diskhåndtering? Nogle gange mangler den bare et drevbogstav - det kan så tildeles.

Og en ekstern disk er jo ikke det samme som at have en backup af data hvis det er det eneste sted, data ligger. De ting, som du ikke vil miste skal du mindst have på to forskellige enheder (her er skyen fx god, da den ikke brænder hvis din bopæl gør det).
Avatar billede BevarThemsen Nybegynder
04. februar 2015 - 15:23 #2
Nej jeg brugte ikke sikker fjernelse da det gik galt imens den var tilsluttet computeren.

Inde i Diskhåndtering er der en disk på 931,38 GB hvor der står "Ikke-allokeret". Hvordan opretter jeg et drevbogstav, og involverer det at jeg skal formatere den eksterne harddisk?

Og ja jeg skal også have gemt backup af alle de vigtige filer i skyen, men det hjælper ikke før jeg kan få fat på dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2015 - 15:36 #3
du er så heldig med at det er på ekstern disk, så du kan køre et program ind på pc, og så redde den (sandsynligvis).
vejledning https://www.youtube.com/watch?v=VgRamk_0ask
programmet er http://www.easeus.com/partition-recovery/