Avatar billede dm00218 Nybegynder
19. august 2001 - 17:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning/flytning af Novell 3.12 til en ny server...

Hej. Det skal siges med det samme, jeg har ingen erfaring med Novell. Tilgengæld har jeg en del erfaring med Win2k og netværk generelt. Jeg håber derfor svaret vil være skåret ud i pap.

Case: Jeg har fået til opgave at opsætte flytte en eksisterende Novell 3.12 server fra én server til en ny (Dell PowerEdge 2500).

Spørgsmål: Hvordan griber jeg lige nøjagtigt dette an? Hvordan skal jeg klargøre PowerEdge serveren til Novell? Hvordan kan jeg lettest flytte Novell?

Jeg håber virkelig der er en der kan give mig en tutorial i dette!
Hvis det kræver en længere forklaring, er min email: dalgaard_m@hotmail.com

Mvh. Martin

Avatar billede aladdin Nybegynder
20. august 2001 - 09:22 #1
Kan du få lov at opgradere til en nyere version af Netware?

så ville jeg nok starte med at gøre det!?!

Avatar billede dm00218 Nybegynder
20. august 2001 - 12:55 #2
Oki - så siger vi at jeg får lov til det - men stadigvæk, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede gylden Nybegynder
20. august 2001 - 14:02 #3
Det er ikke så lige til, men jeg vil anbefale at du finder documentationen, for det er en større foklaring.

Lav en dos partition på 250 mb, med dos 6.22 og fjern alt i autoexec.bat og config.sys, kør install disketten far novell og følg tingene på skærmen.

Installer disk driverne, de følger som regel med support cd\'en fra Dell, når det kører skal du loade install skærmen og køre den der hedder copy os-patches to server (disketterne system_1 - system_8). Når det er gjort kan du load netværks driverne og installere netværket.

Du opsætter de 2 servere i et lukket netværk med 1 arbejdsstation, og kører en fuld migration. når du har gjort det har du en fuld kopi af din server, du skal dog ændre dine disk- og netværks drivere tilbage til dell\'s.

Jeg ville ikke opgradere netværket, jeg vil hellere vide hvad den bruges til, før jeg tager en sådan beslutning, hvis det er en ren filserver ville jeg beholde 3.12, det er et godt og gennemprøvet netværk.

Gylden
Avatar billede dm00218 Nybegynder
20. august 2001 - 14:31 #4
Oki - Gylden, tak!

Gider du beskrive hvad jeg skal gøre hvis jeg bare beholder den gamle fil-server - altså bare skal have Novell 3.12 til at køre på Dell PowerEdge 2500 med de gamle indstillinger?

/Martin
Avatar billede gylden Nybegynder
21. august 2001 - 07:40 #5
Ja du skal gøre som jeg har beskrevet ovenfor, gå i gang stille og roligt og spørg efterhånden du når frem. Du kan kun få den gamle server indstillinger ved at lave en migrate.

Gylden
Avatar billede dm00218 Nybegynder
21. august 2001 - 08:29 #6
Tak for dit svar, men for at være 100 % sikker, skærer jeg det lige ud i pap:

1. Lav dos partition med dos 6.22 på den nye server.
2. Slet alt hvad der står i autoexec.bat + config.sys.
3. Installer NetWare 3.12 (den må han have liggende på disketter?).
4. Lav en migration <- som er??? Og lige nøjagtig hvordan.

Mvh. Martin

Avatar billede gylden Nybegynder
21. august 2001 - 08:42 #7
Hej martin...

Ja dos partitionen skal være på ca 250 MB, indlæs Install disketten og så beder den selv om resten for at lave en basis installation.

Hvis han ikke har disketterne så er du Fu...

Det er ikke til at vide hvilke problemer du løber ind i når du skal til at installere diske og netkort, derfor er det en god ide at gå i gang og spørge undervejs.

Migrate er et program der installeres på en arbejdsstation i netværket, disketten er i sættet fra novell.

Gylden
Avatar billede dm00218 Nybegynder
21. august 2001 - 23:31 #8
Hjæælp!!!!

Den beder om at jeg skal manuelt betegne ram mb i installationen... Hvad skal jeg skrive - serveren har 256 mb...

/Martin
Avatar billede gylden Nybegynder
22. august 2001 - 07:41 #9
Register memory 1000000 8000000

Det kan du skrive .... når du efter migrationen patcher serveren op registrerer den automatisk serverens memory.

Gylden