Avatar billede gigi1 Nybegynder
15. januar 2015 - 08:02 Der er 7 kommentarer

Unik sammensat array

Hvordan sammensætter jeg disse to arrays?

Courses

Array (
[0] => Array ( [Name] => Fag1 [CourseId] => 1 [Selected] => )
[1] => Array ( [Name] => Fag2 [CourseId] => 2 [Selected] => )
[2] => Array ( [Name] => Fag3 [CourseId] => 3 [Selected] => )
[3] => Array ( [Name] => Fag4 [CourseId] => 4 [Selected] => )
[4] => Array ( [Name] => Fag5 [CourseId] => 5 [Selected] => )
)

TeacherCourses

Array (
[0] => Array ( [CourseId] => 1 [Selected] => selected)
[1] => Array ( [CourseId] => 2 [Selected] => selected)
[2] => Array ( [CourseId] => 3 [Selected] => selected)
)

Resultatet skulle gerne blive

Array (
[0] => Array ( [Name] => Fag1 [CourseId] => 1 [Selected] => selected)
[1] => Array ( [Name] => Fag2 [CourseId] => 2 [Selected] => selected)
[2] => Array ( [Name] => Fag3 [CourseId] => 3 [Selected] => selected)
[3] => Array ( [Name] => Fag4 [CourseId] => 4 [Selected] => )
[4] => Array ( [Name] => Fag5 [CourseId] => 5 [Selected] => )
)
Avatar billede acore Ekspert
15. januar 2015 - 08:49 #1
Fx sådan her:

[quote]
foreach ($TeacherCourses as $TeacherCourseItem)
{
  foreach ($Courses as &$CourseItem)
  {
    if ($CourseItem['CourseId'] == $TeacherCourseItem['CourseId'])
    {
      $CourseItem['Selected'] = $TeacherCourseItem['Selected'];
      break;
    {
  }
[/quote]
Avatar billede acore Ekspert
15. januar 2015 - 08:50 #2
Øv - hvilken tag brugte du til koden?
Avatar billede gigi1 Nybegynder
15. januar 2015 - 08:54 #3
div tag

Jeg prøver lige med din kode.
Avatar billede gigi1 Nybegynder
15. januar 2015 - 09:04 #4
Jeg får følgende fejl:

Fatal error: Cannot create references to elements of a temporary array expression
Avatar billede acore Ekspert
15. januar 2015 - 11:07 #5
Hvilket php version kører du. Mener at muligheden for at ændre værdien af en foreach variabel blev indført med v5
Avatar billede acore Ekspert
15. januar 2015 - 11:42 #6
Har lige testet - denne her virker hos mig (har tilføjet unset - ikke strengt nødvendigt men mere korrekt):

$Courses = array(
  array('Name' => 'fag1', 'CourseId' => 1, 'Selected' => ''),
  array('Name' => 'fag2', 'CourseId' => 2, 'Selected' => ''),
  array('Name' => 'fag3', 'CourseId' => 3, 'Selected' => ''),
  array('Name' => 'fag4', 'CourseId' => 4, 'Selected' => ''),
  array('Name' => 'fag5', 'CourseId' => 5, 'Selected' => ''),
);

$TeacherCourses = array(
  array('CourseId' => 1, 'Selected' => 'Sel'),
  array('CourseId' => 2, 'Selected' => 'Sel'),
  array('CourseId' => 3, 'Selected' => 'Sel'),
);

html_dump($Courses);

foreach ($TeacherCourses as $TeacherCourseItem)
{
  foreach ($Courses as &$CourseItem)
  {
    if ($CourseItem['CourseId'] == $TeacherCourseItem['CourseId'])
    {
      $CourseItem['Selected'] = $TeacherCourseItem['Selected'];
      break;
    }

unset($TeacherCourseItem);
unset($CourseItem);

html_dump($Courses);

function html_dump($var)
{
  echo("<pre>");
  var_dump($var);
  echo("</pre><br />");

Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2015 - 03:13 #7
Overvej at skifte data struktur. Associative array med CourseID som key ville goere den her slags meget nemmere.