Avatar billede benneharli Juniormester
14. januar 2015 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cHttpConnection og pHttpConnection i VB.NET

Hejsa

Jeg har et C++ program jeg har fået source til (kender ikke selv noget til C++) og jeg kan se det anvender cHttpConnection og pHttpConnection.

Jeg skal udføre den operation der håndteres af disse kommandoer, men jeg har ingen ide om hvordan de virker (andet end at de i dette tilfælde bliver brugt til at hente en fil på en web server). Jeg skulle gerne have en tilsvarende funktion jeg kan anvende i VB.NET, men kan ikke finde noget på Google.

Anyone?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2015 - 21:49 #1
Det nemmeste er WebClient klassen.

Hvis du har brug for lidt mere kontrol saa HttpWebRequest klassen.
Avatar billede benneharli Juniormester
14. januar 2015 - 22:26 #2
Jeg giver det et skud, og vender tilbage.

Tak for nu :-)
Avatar billede benneharli Juniormester
15. januar 2015 - 23:23 #3
Det lykkes ikke helt for mig... Konkret skal følgende oversættes:

  CInternetSession inetSession;

  CHttpConnection* pHTTPConnection = inetSession.GetHttpConnection(m_strHost, m_uiPort, m_strUsername, m_strPassword);

Nogen ideer?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2015 - 02:04 #4
Noget a la:

WebClient wc = new WebClient();
wc.Credentials = new NetworkCredentials(user, pass);
... = wc.EnAfMetoderne(url);
Avatar billede benneharli Juniormester
16. januar 2015 - 18:17 #5
Nix - jeg får det ikke til... Men har fundet på noget andet nu.

Har magtet at bygge C++ til en dll, og den vil jeg så referere til i mit projekt. Nu har jeg så udfordringen at det åbenbart ikke er ligetil at pass'e streng værdier frem og tilbage, men det har jeg oprettet et andet spørgsmål på.

http://www.eksperten.dk/spm/1000907

Tak for forsøget.
Avatar billede benneharli Juniormester
16. januar 2015 - 18:17 #6
Opgiver