Avatar billede Kaiseren Nybegynder
13. januar 2015 - 20:38 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

nægtet adgang til min externe hd

Hej, jeg har formateret min com, og jeg kan nu ikke få adgang til alle mapper på min eksterne hd, den siger at jeg ikke har admin rettighed til disse mapper... hvordan kan jeg få låst disse mapper op (det er alt min musik der ligger i den mappe)

Kaiseren
Avatar billede Blueeyez Mester
13. januar 2015 - 21:00 #1
Man bør altid skrive hvilket operativ system man har på sin pc
Windows 7 / Linux / Mac
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
13. januar 2015 - 21:16 #2
Jeg har windows 8...
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 22:20 #3
Du kan højreklikke på mapperne, gå i egenskaber/sikkerhed og tildele dig selv alle rettigheder.
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
13. januar 2015 - 22:34 #4
Ja det har jeg prøvet, men det kan jeg ikke, den siger at den nuværende ejer ikke kunne vises.... og milbart ser det ud til at jeg har fuld adgang, men det har jeg bare ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 22:52 #5
Har du også prøvet, under "Advanced / Add", foroven "Select a principal" at tilføje admin eller dit navn?
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
13. januar 2015 - 23:15 #6
Jeg synes jeg har prøvet alt, men intet virker... så skal du næsten se et screen shot for at få en ide om problemet så vi ikke snakker forbi hinanden?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 23:22 #7
Ja fint lad os få det:-)
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 00:00 #8
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 00:17 #9
højreklik på diskdrevet, rettigheder, avanceret.
på listen over folk der har rettigheder skal stå: administrator, everyone = full control
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 00:35 #10
http://peecee.dk/upload/view/446599

Ja og jeg kan komme ind i alle andre mapper, den med musik kan jeg åbne, inde i den ligger der en masse albums i mapper, og de mapper kan jeg ikke komme ind i... :(
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 10:27 #11
Prøv at trykke på Location, så skulle dit navn komme ind på det hvide felt. Ellers prøv at sætte Administrator ind i stedet.
http://peecee.dk/upload/view/446600
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 10:59 #12
Hummm det virker ikke, den skriver fejl...
http://peecee.dk/upload/view/446602
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 11:32 #13
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 11:52 #14
Ja der står et langt sikkerhedskonto nr. når jeg trykker vælg en sikkerhedskonto kommer det vindue frem
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 11:53 #15
(fanen hedder overvågning af musik)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 12:06 #16
Hvad kommer der til at stå i den hvide rubrik, når du trykker på Location? Min windows er på engelsk, så måske hedder Location noget andet på dansk?
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 12:20 #17
Der står STUE-PC
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 12:22 #18
og der kommer ikke til at stå noget i det felt du har markeret med en blå pil hvis jeg trykker ok...
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 12:36 #19
Prøv at skrive "Users" og tryk dig ind.
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 13:43 #20
Dem vil ikke godtage users og hvis jeg skriver administrator opstår der fejl...
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 14:48 #21
Jeg har desværre ikke flere ideer. Jeg foreslår, at du accepterer dit eget svar og lukker spørgsmålet. Du kan så oprette spørgsmålet igen, så flere brugere ser det.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 14:56 #22
jeg har givet svaret, det virker hver gang. men han gør det vel forkert..
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 15:12 #23
Og der tager du så fejl, det virker ikke dit råd sidwave, og mere er der vel ikke at sige om det råd ;-)
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 15:15 #24
Tak for hjælpen xby, jeg finder en anden måde, og formaterer det bagefter :)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 15:58 #25
Ok, held og lykke med det, og husk at lukke:-)

@sidwave
Det er nu mit indtryk, at spørger har båret sig rigtig ad.
Jeg har selv oplevet ikke at kunne komme ind på den måde, derfor mine udbyggede forslag, de virkede for mig:-)
Avatar billede Kaiseren Nybegynder
14. januar 2015 - 15:59 #26
Jeg må hermed lukke denne her tråd, da en løsning ikke kunne findes, med mindre man undermapperne en efter en. Tak for tid og råd :)