Avatar billede Lasse-m-l Nybegynder
13. januar 2015 - 18:14 Der er 13 kommentarer

hjælp til test disk

hej
Har en ekstern harddisk som vil formater, men er fuld af vigtige filer, så jeg har prøvet og bruge test disk men kan ikke finde harddisk i programmet. hvad kan der være galt ?????
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2015 - 18:26 #1
Hvem har lavet harddisken, hvilke oplysninger har du om den, og hvilket program har du brugt?
Avatar billede Lasse-m-l Nybegynder
13. januar 2015 - 18:30 #2
det er en verbatim harddisk. jeg har prøvet testdisk
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 18:58 #3
Hvis du går ind ved pilen og trykker på Enter, uden at HDD kan ses, mangler der kontakt til disken.http://peecee.dk/upload/view/446592
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 19:01 #4
Uha!!! stor bommert. Pilen skulle have peget på Testdisk_Win.
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2015 - 20:03 #5
Hvis det er programmet i linket herunder, du har prøvet, så bemærk, at det tilsyneladende ikke kan bruges med Windows 8:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Bruger du Windows 8?

Hvorfor vil du formatere den?

Verbatim får harddiske fra flere producenter, dvs. de laver ikke deres egne harddiske. Da du skriver, at det er en ekstern harddisk, kan du måske fortælle os, hvordan kvitteringen for den lyder?

Alle velrenommerede fabrikanter af harddiske har ders egne programmer, som kan bruges til at teste dem, så jo tættere, vi kommer på dens oprindelse, jo lettere bliver det.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 20:11 #6
Har lige prøvet Testdisk - den som der linkes til i #5 - på min windows 8.1 og  begge mine diske blev fundet. Jeg har ikke en extern at prøve med, men tidligere erfaringer med extern var gode.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 20:35 #7
Ps. Testdisk finder også min Kingston USB stick.
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2015 - 20:36 #8
#6.

Yep, at Testdisk tilsyneladende ikke kan bruges på Win8, men alligevel virker på din computer, betyder bare, at vi skal have lidt flere oplysninger fra Lasse :-)

Så Lasse-m-l, hvorfor vil du formatere din harddisk? Har du haft problemer med den? Og hvis, hvilke? Meget gerne en detaljeret beskrivelse af, hvordan det startede og hvilke fejlmeddelelser, du har fået.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2015 - 20:48 #9
#8
Helt enig, uden flere info. kan vi jo ikke hjælpe:-)
Avatar billede Lasse-m-l Nybegynder
14. januar 2015 - 09:19 #10
jeg plejer ikke at have problemer med min ekstern harddisk, men så har jeg ikke brugt den i lang tid også da jeg ville bruge den ville den formater.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 10:01 #11
Nej Ok, du vil ikke formatere, for du vil have dine filer. Men hvor ser du det, i Diskhåndtering? Hvis disken kan ses i Diskhåndtering burde den også kunne ses i Testdisk.
Avatar billede Lasse-m-l Nybegynder
14. januar 2015 - 10:21 #12
jeg kan godt se den i diskhåndtering men kan ikke se den i test disk.

Gider ikke bøvle mere med den. har den den med min mor på arbejde så håber jeg de kan lave den der eller få mine filer ud af den.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 10:34 #13
Ok!