Avatar billede eirene Nybegynder
13. januar 2015 - 08:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Send automail fra fælles postkasse Outlook 2010

Hej

Jeg har oprettet en fælles postkasse som vi er 4 personer der kan tilgå, i outlook 2010. Vi kunne godt tænke os at, når der lander noget i indbakken i fælles postkassen så bliver der sendt en standardmail, til os alle 4 hvor der står at der er ny post i fælles postkassen. Mailen skal ikke videresendes. Der skal bare stå " Der er ny post i fælles postkassen".

Nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. januar 2015 - 15:53 #1
Kunne anvendelse af VBA være en mulighed?
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2015 - 16:33 #2
Nu er det længe siden jeg har brugt Outlook, men ud fra et generelt synspunkt vil det ikke bare være spild af arbejdstid at 4 skal læse at nu er der kommet ny post hver gang der ligger noget ?
Avatar billede eirene Nybegynder
14. januar 2015 - 08:55 #3
Det kunne det måske. Jeg aner bare ikke hvordan.
Avatar billede eirene Nybegynder
14. januar 2015 - 08:56 #4
Leif - Det vil være mere spild af tid at man hver 10. minut (f.eks.) lige skal tjekke om der er nyt i den postkasse.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2015 - 09:48 #5
#3 Det kunne du så få hjælp til..
Avatar billede eirene Nybegynder
14. januar 2015 - 09:56 #6
supertekst - kan du hjælpe med det?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2015 - 10:12 #7
Ja -
Avatar billede eirene Nybegynder
14. januar 2015 - 10:29 #8
hvordan?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2015 - 10:42 #9
Vender tilbage med en VBA-kode, der skal indlægges i Outlook.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. januar 2015 - 14:57 #10
Nedenstående kode kopieres & indsættes  i Fællespostkassens VBA-del:
Alt+F11 / ThisOutLookSesion

Bemærk pladsen til de 4 modtageradresser, som i selv erstatter.

Endvidere skal der gives tilladelse til at anvende makroer via Sikkerhedsindstillingen for Outlook.

Nu kan i prøve..

Sub Application_Newmail()
Const sendTilMailAdr = "modtager1@xx.dk;modtager2@xx.dk;modtager3@xx.dk;modtager4@xx.dk"        'indsæt selv de relavante mailadresser
Dim tabel As Variant

Const besked = "Der er ny post i fælles postkassen"
Dim mailApp, Namespace

    tabel = Split(sendTilMailAdr, ";")

    For m = 0 To UBound(tabel)
        Set mailApp = CreateObject("Outlook.Application")
        Set Namespace = mailApp.GetNamespace("MAPI")

        Set nyMail = mailApp.CreateItem(olMailItem)
        Set nymod = nyMail.Recipients
        nymod.Add tabel(m)

        With nyMail
            .Subject = besked
            .Send
        End With
    Next m
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2015 - 17:47 #11
Kunne det anvendes?
Avatar billede eirene Nybegynder
28. januar 2015 - 08:21 #12
Jeg prøvede lige.. det resulterede i at jeg fik 600 mails, hvor der står at der er ny post...
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2015 - 09:03 #13
Hvad er så konklusionen?
Avatar billede eirene Nybegynder
28. januar 2015 - 13:06 #14
At det ikke virker. Der ligger ingen mails i fællespostkassen. Og den stoppede først med at sende de mails da jeg fjernede koden igen.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. januar 2015 - 13:23 #15
Ok & beklageligt. Har kun haft mulighed for at teste det i enkeltbruger-regi.
Avatar billede eirene Nybegynder
12. juli 2015 - 16:55 #16
der kom ingen løsning på det.