Avatar billede 2pretty4u Mester
12. januar 2015 - 17:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af grafikkort

Kære Eksperter

Jeg har en HP Paviliion 6769SC stationær PC. Den har altid virket fint, men her på det seneste er den begyndt at sige nogle sjove brummelyde. Jeg har åbnet den og fundet ud af at det er blæseren på det Geforce grafikkort, der sidder i, der brummer. Jeg har forsøgt at rense blæseren for støv, men ligemeget hjalp det. Det er en ret voldsom lyd.

Jeg tænker derfor at blæseren er ved at give op, hvorfor at jeg skal have et nyt grafikkort. Jeg ved intet om grafikkort, så håber at i kan hjælpe. Jeg skal bare have et kort, der passer til maskinen, og som er til ren kontorbrug. Jeg har to skærme sat til, en via. HDMI og en via. DVI til VGA.

Hvor kan jeg finde et godt grafikkort henne til en god pris?

Håber i kan hjælpe,

Mvh

Stefan
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 18:04 #1
Hvilket som helst grafikkort der ikke er for stor eller bruger for meget strøm burde virke, og hvis det er kun kontor kan du sætte et af de mest low-end grafikkort i.

F.eks et nvidia 610 https://www.komplett.dk/asus-geforce-gt-610-1gb-silent-physx/752068#!tab:extra eller
amd R5 230 https://www.komplett.dk/xfx-radeon-r5-230-1gb-ddr3/814815
Du skal bare lige se om der er plads, som der sikkert er.
Avatar billede 2pretty4u Mester
15. januar 2015 - 11:57 #2
Ahh super, tak for svaret HugaJohan.. Det er lige en jungle.

Ligger du et svar?

Mvh

Stefan
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 16:37 #3
Jo kan jeg godt. Men ja, altid en jungle.