Avatar billede hammy91 Nybegynder
12. januar 2015 - 12:47 Der er 8 kommentarer

Bærbar starte op viser Packard bell, går i sort efter?

Hej,

Efter min kæreste har tabt vores bærbar, vil den ikke starte op mere.

Jeg tænder den, og den starter op hvor Packard bell's logo kommer frem, og efter det går den bare i sort med lys i skærmen.

Har prøvet at tilslutte en anden harddisk, men der sker intet ved det.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede martens Guru
12. januar 2015 - 12:51 #1
Har du checket om RAM´en sidder korrekt. ( kan ofte være bøvlet på bærbare, nogle gange er RAM også monteret under keyboard, men du kan være heldig, så giv det lige et forsøg...)
Avatar billede hammy91 Nybegynder
12. januar 2015 - 12:54 #2
Tak, vil jeg prøve når jeg kommer hjem i dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2015 - 16:43 #3
Hej og velkommen til.

Kørte den da hun tabte den?

Prøv evt. at tage alt strømmen fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Genmonter strøm og prøv så at starte op.
Avatar billede hammy91 Nybegynder
12. januar 2015 - 17:51 #4
Hej,

Nu har prøvet at tage batteri fra, og holde den nede i 30 sek virker ikke.  Desværre
Avatar billede hammy91 Nybegynder
12. januar 2015 - 17:53 #5
Nu har jeg prøvet at tage min ram ud, og bytte rundt på dem og kun sætte en til afgange men uden hel.

Kan det være at de ram er døde? og skal prøve nogen jeg ved virker?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 17:59 #6
Hvis det er en almindelig harddisk, kan du høre om den siger klick eller noget? Og der kommer ikke nogle fejl meddelser op efter logoet?
Avatar billede hammy91 Nybegynder
13. januar 2015 - 09:35 #7
Jo at den ikke kan finde systemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2015 - 15:25 #8
jeg er bange for der enten er sket noget med selve bundkortet, eller også er det kabel der går fra harddisken til bundkortet mistet forbindelsen.
Hvis du starter op uden du har nogen disk i får du så et skærmbillede der fortæller du skal sætte systemdisk i?