Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 17:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PC fryser.

Hej alle eksperter!

Jeg byggede for 5-6 måneder siden en ny workstation til mig selv med følgende komponenter:
Asus z9PE-D8 WS motherboard
2x xeon 2620v2
32gb kingston valueram 1600MHz CL11 (2x16gb)
GTX 760
Corsair 750w PSU
120gb Samsung 840 EVO
1TB seagate 7200rpm HDD
M.M

Problemet er nu at den er begyndt at fryse.
Efter lidt tid, fryser den helt fast, jeg kan ikke åbne eller lukke noget, dog er musen stadig responsiv.

Hvad kan være årsagen til dette?
Jeg har kørt memtest og umiddelbart fejler mine ram ikke noget.

På forhånd tusinde tak.
Mvh.
Jonas
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. januar 2015 - 17:45 #1
Nu har jeg ikke så meget tid for øjeblikket.

Men prøv denne, eller en anden
http://www.passmark.com/products/bit.htm
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 17:53 #2
Jensenjs jeg prøver det efter en frisk installering af Windows 7 Ultimate.
Tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 18:22 #3
Har du kigget i logbogen om den har en gennemgående fejl som måske kunne være årsagen til at den fryser?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2015 - 23:01 #4
Intet at finde i loggen og en ny installation af win 8.1 hjalp desværre ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2015 - 07:07 #5
Hvad sagde burnin testen? Var der hardware der strejkede?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 11:18 #6
burnin testen kører ikke i gennem.
Kører jeg enkelte tests, fungerer det fint, men SSD testen får programmet til at stoppe med at svare. Så jeg mistænker SSD'en for at stå bag.

Er det plausibelt at det er den der forårsager det?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2015 - 16:03 #7
Nu har jeg ikke selv sådan en harddisk, men jeg vil tro den kunne være synderen ja.
Har du en traditionel harddisk du evt kunne tjekke med?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 16:41 #8
Ja det har jeg.
Det har dog lykkedes mig at køre testen færdig efterfølgende.
Men jeg synes stadig at den til tider hænger lidt.

Jeg må prøve med min HDD.
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. januar 2015 - 17:23 #9
Jeps, det kan meget vel være årsagen, der er så andre underliggende årsager der igen kan skabe problemet.

Prøv her.
https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=18455
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. januar 2015 - 17:28 #10
Jeg glemte lige, hvis det viser sig at være din SSD, så husk du har kun en reel garanti i 6 måneder, så det er om at få løst eventuelle problemer inden selve garantien udløber, ellers skal du til at slås med sælgeren.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2015 - 17:33 #11
Jeg har allerede været i kontakt med sælgeren der bare bad mig om at sende den retur.

Nogle forslag til en anden fornuftig SSD?
Jeg overvejer selv Samsung 850 pro eller en Intel 730.

Ovenstående værktøj: Intel SSD Toolbox, virker vel kun med Intel SSD'er?
Avatar billede jensenjs Juniormester
12. januar 2015 - 20:00 #12
Du har sandsynligvis bare været uheldig og intet andet, det er trods alt utallige tusinder der bliver sprøjtet ud fra fabrikkerne.

Jeg havde selv en af samme model 500 GB, at jeg ikke har den mere er nu fordi den blev stjålet sammen med det meste af mit it udstyr under et indbrud i september.

Men den SSD virkede helt perfekt, og den havde ellers været under et gevaldigt pres.

Men helt klart hvis du har både penge og behov, så er de to valg du har sat yderst fornuftige.

Men som jeg har læst mig til (derfor kan det godt være rygter) så er der en ny generation SSD'er på vej, inden for ganske kort tid.

Så søg på disse rygter og se om der er hold i dem, for er der det så falder de omtalte modeller hurtigt med 25%-30%

Jeg plejer ikke at give råd om at vente, da man sp kan vente i en evighed. Men det er da værd at undersøge mulighederne.

Jeg har som sagt ikke for meget tid lige nu desværre.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 12:01 #13
Nu virker min SSD forholdsvis fint igen.
Det er noget mærkeligt noget, men nu er der en 850 Pro på vej, så mon ikke den hjælper lidt også.

Det kan være der bliver købt en til når de nye kommer, men indtil da tror jeg at jeg bliver godt tilfreds med den nye :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. januar 2015 - 12:15 #14
Godt den gider samarbejde :-)

Du kan eventuelt tilslutte den eksisterende i en USB3 case

Så kan du derfra teste den god og grundigt.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2015 - 13:55 #15
Det må jeg prøve ja!

Smid et svar så får jeg sendt de point af sted :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. januar 2015 - 15:59 #16
Svar