Avatar billede Nikolaj_H Nybegynder
07. januar 2015 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Henter data fra et andet regneark - skal have links på

Hejsa kære eksperter

Jeg er igang med at lave et regneark der skal holde styr på vores medarbejderes registreringer i et andet regneark.

Sådan som jeg har lavet det lige nu så henter regnearket medarbejdernes løn nummer, som de har tastet ind. Så vil jeg rigtig gerne at når den har hentet og lagt deres løn nummer ind i det nye regneark, at der så kommer et link til deres certifikat som vi har liggende på serveren.

Er der mulighed for at lave dette? Det er desværre over mit niveau.

Det skal siges at vi benytter os af Excel 2013
Avatar billede lagunadk Novice
07. januar 2015 - 14:20 #1
Er der en logik for løn nummeret og certifikat navnet på serveren?
Avatar billede Nikolaj_H Nybegynder
08. januar 2015 - 07:30 #2
Nej der er ingen logik for dem.

Deres lønnummer taster de selv ind i et regneark og så har jeg i et andet ark deres certifikatnavne liggende i en liste
Avatar billede lagunadk Novice
09. januar 2015 - 09:11 #3
I listen med certifikater, ligger der også løn nummer?

Prøv evt:
=hyperlink("Løn nummer reference";"c:\certifikat\"&A1)

Hvor A1 er certifikatnavnet ud fra løn nummer

Evt. upload et udsnit af filen på gupl.dk
Avatar billede Nikolaj_H Nybegynder
09. januar 2015 - 13:44 #4
Det virkede sørme :) Tak for hjælpen

Hvis du lige skriver et svar, så kan jeg tildele point
Avatar billede lagunadk Novice
09. januar 2015 - 14:23 #5
Super