Avatar billede sten369258 Nybegynder
02. januar 2015 - 00:16 Der er 6 kommentarer

Opgradering af grafikkort

Hej med jer :)

Har en ældre pc der er begyndt at crashe når der skal spilles heros of newerth på den, den har følgende hardware:

processer:      Intel i7 2.8 GHz
ram:            8 GB
bundkort:        ASUSTeK Computer INC. P7P55D LE (LGA1156)
strømforsyning:  500 watt
grafikkort:      NVIDA GeForce GTS 250

køre win 8.1 64 bit.

Når jeg søger på recomendet settings for det spil der er min primære årsag til at opgradere står der:

GeForce 7800 GTX  / Radeon X1900 Series

minimum recomendet:

GeForce FX 5600 Ultra /Radeon 9600 Series

Forestillede mig at ville bruge i omegnen af 1.000,-kr
Hvordan får jeg mest for pengende? Kunne virkelig bruge nogle pinpointers, en hver hjælp vil være påskønnet.

Har pt kig på :ZOTAC GeForce GTX 750 Ti (2 GB)

link:http://www.edbpriser.dk/grafikkort/zotac-geforce-gtx-750-ti-2-gb-id-8167023.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 09:23 #1
Hej og velkommen til.
Jeg er ikke gamer selv og vil ikke kommentere på det du har fundet, men har nogle spørgsmål.

Har den kunnet køre spillene før?
Er det som den kører varm når du spiller?
Tjek evt. om den ren indvendigt.
Avatar billede nfssister Forsker
02. januar 2015 - 11:54 #2
GTX 750 er væsenligt bedre end GTS 250, så ja det vil hjælpe gevaldigt, men sikre dig at den strømforsyning du har, har strømstik til grafikkort hvis det kort du har fundet har brug for ekstern strøm
Avatar billede sten369258 Nybegynder
02. januar 2015 - 13:53 #3
Hej og tak for input

220661 ------>ja den kører varm har prøvet at skille den af og rense den. Men ligger stadig omkring 59 gr når spillet kører.(60gr.max ifg. cpuidmonitor) 41 gr. når spillet ikke kører.

jov den har kunne spille før uden at crashe, men det er et online spil hvor der hele tiden kommer opdaterninger selv med at i minimum instillinger / nyeste driver bliver den ustabil nu.

nfssister ----> har tjekket strømstik der er en 8 pins der kan skilles ad til 6.

Tænkte på hvilket grafikkort brugerne her inde ville vælge, for ca.1000,- og lige et par strø tanker der omkring  :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 14:16 #4
Ok. Ja så er det at finde et bedre kort. Her må andre vurdere for dig om det er tilstrækkeligt det du har fundet :-)
Det har jeg ikke forstand på.
Avatar billede sten369258 Nybegynder
02. januar 2015 - 14:18 #5
mit moterboard har et stik

1 x PCIe 2.0 x16 (single at x16)

Hvis jeg køber et Grafikkort

PCI Express 3.0 x16

Hvad betyder det så? vil den ikke kører? vil den bare gå ned i hastighed? er det bedre ikke gi' så meget for et kort og hvis den ikke kan udnytte hastigheden...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 14:35 #6
PCI 3,0 er bagud kompatibelt
http://www.tomshardware.co.uk/forum/382646-33-pcie-backward-compatible
Den vil gå ned i den hastighed som bundkortet understøtter.
Det sidste kan jeg ikke svare på desværre.