Avatar billede heyn Nybegynder
14. december 2014 - 09:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få resetForm() til at fungere

Hej Eksperter

Jeg har en form som jeg gerne vil resette ved load, således at cache ikke indsættes i felterne.
Jeg har prøvet resetForm() og andre, men kan ikke få det til at fungere.
Har nogen en ide?

Venligst Christian
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2014 - 10:55 #1
resetForm() fortæller os ikke rigtig noget - det er jo bare et funktionskald og hvis det ikke bliver kørt på det rigtige tidspunkt eller du har lavet funktionen forkert i forhold til dine felter vil det selvfølgelig ikke fungere efter hensigten. Du kan evt prøve at kigge på bare at sætte autocomplete til off på din form - eller fortælle lidt mere om hvad du oplever af fejl og med hvilken kode.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2014 - 11:14 #2
Er dit problem, at du mener at en "reset" skal slette alt i formen? For det gør den ikke - den sætter værdierne til deres oprindelige værdi, altså det der nu står i HTML-koden, som jo kan være alt andet end tomt.

Hvis du vil "clear"-e formen, skal du i arbejdstøjet, og gøre det selv, men læs: http://www.javascript-coder.com/javascript-form/javascript-reset-form.phtml
Avatar billede heyn Nybegynder
16. december 2014 - 08:30 #3
Jeg har prøvet med JQuery

$( document ).ready(function() {
  $('#brugernavn').val('');
  $('#kodeord').val('');
...
}

men det hjælper ikke.
Hver gang jeg indlæser er der text i brugerfeltet for login.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2014 - 10:20 #4
Og hvordan ser din <form> ud?
Avatar billede heyn Nybegynder
16. december 2014 - 12:32 #5
<form id="loginform" name="loginform" action="login.php" method="post">
    <table align="center">
        <tr>
            <td>Brugernavn</td>
            <td><input id="brugernavn" class="input" name="brugernavn" type="text" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>Kodeord</td>
            <td><input id="kodeord" class="input" name="kodeord" type="password" /></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><input name="login" type="submit" id="login" value="Log ind" /></td>
        </tr>
    </table>
</form>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2014 - 15:10 #6
Ja, du gør jo det du skal. Men jeg kan ikke se, at der er nogle værdier på forhånd i dine <form> tags, så jeg kan ikke se nogen grund til at clear-e indholdet.
Avatar billede heyn Nybegynder
16. december 2014 - 19:10 #7
Altså - Problemet er at hver gang jeg åbner login så har browseren (firefox) allerede udfyldt brugernavn og kodeord tidligere. Måske fordi jeg på et tidspunkt har klikket på en 'husk password' popup.
Eller måske hente den det fra cachen.
Det afgørende er at jeg ikke kan få ovenstående kode til at cleare loginfelterne.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2014 - 22:38 #8
Har du som skrevet i #1 prøvet med autocomplete?
Avatar billede heyn Nybegynder
17. december 2014 - 06:13 #9
Fedt nok - Autocomplete=off gjorde tricket. Mange tak.

Smid et svar
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2014 - 10:02 #10
svar