Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 19:48 Der er 15 kommentarer

Helt ny computer (Selv byg) går i svarer ikke hele tiden.

Hej eksperten.

For en lille måneds tid siden købte jeg delene til at samle mig en computer, har bare det problem at den går i svarer ikke konstant. Det altid når computeren skal arbejde/tænke og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Specs:
ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 1, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Black
Intel Core i7-4790K
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM
MSI GeForce GTX 760 Gaming 2GB PhysX

Kører med windows 8.1 x64

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 20:06 #1
er du sikker på at rammen passer til bundkortet ?
har du alle drivere, også til ssd ?

ellers vil jeg foreslå du glemmer win 8, og køber en win 7 hos proshop.dk
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 20:26 #2
Har prøvet med min lille brors ram og det hjalp ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2014 - 21:19 #3
Hvilken strømforsyning er der i?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 21:44 #4
corsair cx750
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2014 - 22:14 #5
Ok den burde være i orden.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2014 - 01:04 #6
jeg har en bordcomputer som min mor sku ha haft.
jeg lagde win 7 på den, og alt så fint ud.
men tilfældigt holdt den op med at afvikle processer og programmer.

det er fordi den computer ikke er kompatibel med win 7.

jeg gætter meget stærkt på at dit bundkort ikke vil samarbejde med win 8.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2014 - 08:33 #7
Efter hvad jeg har kunne læse mig til så virker mit motherboard fint sammen med windows 8.1 x64, så det burde ikke være der fejlen er.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2014 - 12:15 #8
Hvis du går ind i logbogen, sladrer den om fejl der?
søg på logbog og gå ind og se.
Tænker om din installation er fejlbehæftet, eller at der er et program/tjeneste der hænger.

#6 Det er korrekt at der er bundkort og processorer der har svært ved at samarbejde med Win 8. Men det er fortrinsvis de ældre bundkort og CPU'er der er problemer med. Ny hardware der laves i dag vil i de fleste tilfælde virke.

Sidder selv her med en pc der kører Win 8 32 bit som der er 9 år gammel.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2014 - 16:16 #9
Du må lige hjælpe mig med hvad jeg skal kigge efter, har aldrig været inde i logbogen før.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2014 - 16:38 #10
Ok. Vi prøver.
Når du trykker på logbog skal du herefter vælge Windows logger.
Herinde er fanerne program og system det du skal kigge i.
Er der i program fanen fejl vi kan se der henviser til et program deaktiverer/afinstallerer man det for at se om problemet løses på den måde.
Er der fejl under system er problemet dog værre.
For at løse det kan man være nødt til at geninstallere, og det er ikke så spændende at gå i gang med.
Men lad os se om der meldes nogle fejl derinde.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2014 - 14:52 #11
Har fået kigget lidt på det nu og jeg får ikke nogen critical beskeder, kun errors og warnings.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2014 - 16:44 #12
Beskriv hvad disse errors er
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2014 - 19:24 #13
Ikke noget jeg ville tro var årsagen til problemet, men min computer virker så dårligt nu at jeg er gået i gang med at gendane den. Håber det hjælper på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2014 - 20:01 #14
Ok. Held og lykke. Vi krydser fingre for at det virker :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2014 - 20:34 #15
Okay, jeg tror det er et hardware problem. Den fryser også under installationen, efter jeg har formateret min SSD.