Da Restaurant Noma i Strandgade i København forleden blev hædret med titlen som verdens bedste restaurant, blev der for alvor rift om bordene.
Den sensationelle førsteplads har naturligvis betydet, at Danmark har markeret sig yderligere på det gastronomiske verdenskort, men konsekvensen af VM i potter og pander har været et svedende it-system.
Siden offentliggørelsen af guldmedaljen har mere end 100.000 mennesker nemlig forsøgt at skaffe sig et bord via restaurantens digitale bookingsystem.
"Det er helt sindssygt. Jeg tror næsten heller ikke på det," siger direktør Peter Kreiner til Politiken.dk.
Han beretter, at den fornyede interesse har betydet en eksplosion i booking-antallet i forhold til det normale antal interesserede gæster. Typisk forsøger mellem 600 og 700 personer om dagen at reservere et bord.
Noma: Det har væltet os
Derfor er Noma-folket i øjeblikket i fuld gang med at øge serverkapaciteten for at kunne håndtere trafikken, men man har ikke været forberedt på it-problemerne.
"Vi har en fyldt restaurant og gæster, der med god ret forventer, at nu er de trådt ind på verdens bedste restaurant. Det skal vi selvfølgelig kunne leve op til. Men det har også væltet os lidt, siger Peter Kreiner til Politiken.
Ud over et knagende booking-system dynger mailbunkerne sig ligeledes op i firmaets indbakke. I øjeblikket ligger der således mere end 1.000 ubesvarede beskeder.
Man forventer dog, at interessen for den lille restaurant vil aftage.
"Meget af det her handler selvfølgelig om nyhedens interesse, så vi regner med, at det tager en del af med tiden. Men hvis antallet af e-mails bliver ved med at være på dette niveau, så må vi tænke om," siger Peter Kreiner.