IBM kæmpede hele eftermiddagen og aftenen i går med først at finde og siden rette op på den fejl, der i går ved middagstid ramte en hel stribe af store virksomheder, som får leveret it-drift af IBM.
Først klokken kvart over ni i aftes meldte IBM ud, at fejlen var identificeret, og at man gik i gang med at genoprette driften.
Og her til morgen skulle driften være normaliseret.
Pressechef Carsten Grønning fra IBM vil endnu ikke udtale sig om årsagen til problemerne, som ifølge flere af kunderne altså begyndte omkring middag i går.
"Jeg kan ikke for nærværende sige noget om årsagen," siger pressechefen her til morgen til Computerworld.
DSV, Danske Bank, Carlsberg og A. P. Møller-Mærsk, Arla er nogle af de virksomheder, som har været ramt helt eller delvist af problemerne hos IBM.
Det offentliges store sundhedssite sundhed.dk var også ramt.
Carsten Grønning fra IBM ønsker ikke at oplyse omfanget af problemerne, eller hvem der har været ramt.
Alvorlige konsekvenser
Problemerne får analysehuset IDC Danmarks administrerende direktør Per Andersen til at løfte en advarende pegefinger.
"Det her er ikke det, IBM har brug for lige i øjeblikket. Det er klart, at det har en konsekvens for eksisterende kunder, men den største konsekvens er nok det imagemæssige, hvor det puster til noget, som mange går og taler om - nemlig at IBM mister mange af sine kunder for tiden," siger Per Andersen til Børsen i dag.
Pressechef Carsten Grønning vil ikke kommentere efterspillet.
Han holder kortene tæt ind til kroppen, hvad angår konsekvenserne af problemerne for IBM.
Han vil heller ikke kommentere, om der kan blive tale om kompensationer.
"Det er en sag mellem IBM og de enkelte kunder," siger Carsten Grønning.
Læs mere om IBM-nedbruddet senere på Computerworld.dk.