Musiktjenesten Napster, der genopstod fra asken af fildelingstjenesten af samme navn, overvejer at sælge firmaet. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Napster har problemer med at få positive tal på bundlinjen og har oplevet et fald i antallet af abonnenter.
Det har nu fået selskabet til at hyre rådgivere fra den schweiziske bankgigant UBS til at vurdere, hvad der vil være den bedste fremtid for musiktjenesten.
Vil forøge værdien
- Vores mål er at forøge værdien for vores aktionærer, hvilket potentielt kunne være et nyt strategisk partnerskab eller salget af firmaet, siger direktør Chris Gorog til Reuters.
Napster tilbyder adgang til et katalog af musik mod betaling af et månedligt abonnement.
I modsætning til eksempelvis iTunes Store har brugerne adgang til en stor del af sange i kataloget, blot de har betalt deres abonnement.
Visse sange kræver dog betaling, ligesom det ofte koster penge at brænde sangene til en cd eller til brug uden Napsters software.
Med udgangen af juni måned i år meddelte Napster, at antallet af abonnenter var faldet til 512.000 mod 606.000 i kvartalet før.
Fildelingstjenesten Napster, som var med til at sætte fokus på internettet som distributionskanal og ikke mindst piratkopiering, lukkede i 2001 efter et længere juridisk slagsmål.