Indien har netop rundet mobil-abonnent nummer 100 millioner og fortsætter dermed de tordnende vækst-rater, der har præget landets teknologiske udvikling i de seneste år.
Den kraftige tilgang af mobil-brugene indere kan aflæses direkte på kvartals-tallen for landets største mobil-operatør, Bharti Airtel, der i forhold til samme kvartal sidste år har haft en kundefremgang på ikke mindre end 86 procent.
24 millioner kunder
Bharti Airtal sidder ifølge selskabets egne udregninger på en markedsandel på 22,5 procent.
I alt har selskabet 24,6 millioner kunder på både fastnet og mobilnet, hvor langt de fleste altså er mobilkunder.
Ifølge Financial Times ser det ud til, at Indien inden længe vil overhale Kina, når det handler om tilvækst af mobilkunder.
Alene i juni købte 4,8 millioner indere nemlig deres første mobil-abonnement, meddeler den indiske mobil-organisation TRAI.
Det springende punkt er nu, hvordan de indiske mobilselskaber for alvor får fat i landets store landområder.
Også bredbånd er på vej frem i landet, hvor der nu findes godt halvanden million bredbåndsforbindelser.
På samme tid sidste år var der under 400.000 bredbåndsforbindelser i Indien.
Der vil dog gå mange år, inden Indien vil være blot i nærheden af Kina, når det handler om mobilpenetration.
Ud af hver 100 indere har knap 14 enten abonnement til mobil- eller fastnet-telefon. Tallet er dog meget mindre i landområderne, hvor under to ud af hver 100 har et tele-abonnement.