Frække fotos giver VIP-adgang på Arto
I hundredvis af indlæg på chatsitet Arto tilbydes at betale et VIP-medlemskab til 25 kroner om måneden mod, at der sendes frække fotos den anden vej. Red Barnet kritiserer Arto for ikke at gøre mere for at nedtone seksualiteten på sitet. (Jyllands-Posten)
DR frikendt for PSP-reklame
Der var ikke tale om skjult reklame, da DR's nye generaldirektør, Kenneth Plummer, i DR-programmet Dagens Danmark omtalte Sonys bærbare Playstation, PSP, i positive vendinger. Det vurderer Radio- og Tv-nævnet. Kenneth Plummer var tidligere topchef for Nordisk Film, som distribuerer Playstation i Norden. (Politiken)
Dansk Oracle-overskud presset af Peoplesoft-køb
På trods af rekordstort salg af softwarelicenser har Oracle i Danmark mistet et millionstort overskud på grund af store engangsomkostninger til købet af Peoplesoft. Det danske selskab fik i det seneste regnskabsår et underskud på 1,3 millioner kroner og en omsætning på 233 millioner kroner. (Børsen)
TDC-fremtid sikres af kabel-tv
TDC Kabel TV er nu det TDC-selskab, der oplever størst vækst. Dermed spiller det en stor rolle i TDC's kamp mod elselskaberne og for de kapitalfonde, der overvejer at købe TDC. TDC er et af de få europæiske selskaber, der ikke er blevet tvunget til at sælge kabel-tv-delen fra. (Børsen)
Dyremose i direkte angreb på Telmore-stifter
TDC-topchef Henning Dyremose gav på et pressemøde onsdag Telmore-stifter Frank Rasmussen skylden for en pinlig fejl, der har bremset kundetilgangen til EasyMobile i Storbritannien. Ifølge Henning Dyremose har EasyMobile ikke undersøgt reglerne for betaling med kreditkort på nettet i Storbritannien, hvor man et halvt år efter betalingen kan trække den tilbage. (Børsen)
Nyt firma tilbyder SMS-reklamer
Julius Grantzau har sammen med Step Card og Mindpeople etableret firmaet BeSmart.dk, der tilbyde reklamer og tilbud via SMS på mobiltelefonen. (Berlingske Tidende)
TDC's schweiziske satsning står i stampe
Væksten hos det schweiziske teleselskab Sunrise, som TDC købte for 30 milliarder kroner i 2000, er gået i stå på grund af stigende konkurrence. TDC-koncernchef Henning Dyremose varsler derfor, at der skal spares på omkostningerne. (Berlingske Tidende)