Kinas største pc-producent, Lenovo, går ifølge formand Yang Yuanqing efter en vækstrate over de næste fem år, der er dobbelt så stor som branchen som helhed, skriver Financial Times.
Lenovo, der købte IBM's tabsgivende pc-division i maj måned, er allerede den tredjestørste pc-producent i verdenen efter Dell Computer og Hewlett-Packard.
Men Lenovo vil ifølge formanden løbe fra konkurrenterne.
- I løbet af de næste fem år vil det nye Lenovo blive det mest konkurrencedygtige pc-selskab og det bedste pc-varemærke i verden, siger Yang Yuanqing.
Til den tid kan selskabet have et væsentligt bredere produktsortiment. Lenovo sælger i forvejen en række andre produkter, blandt andet mobiltelefoner, i Kina.
I første omgang vil Lenovo dog fokusere på innovation i pc-markedet og satse på markedssegmenter med høj vækst.
Som eksempler nævner han forbrugere i markeder under udvikling og de mobile og mindre virksomhedssegmenter i mere modne markeder.
Sidste måned meddelte Lenovo, der på verdensplan har omkring 27.000 ansatte, at markedsandelen steg i første kvartal af regnskabsåret.