Virksomheden Targit intensiverer jagten på de større Business Intelligence-kunder med en udvidelse af et i forvejen tæt samarbejde med Microsoft.
Den nordjyske Business Intelligence-udvikler har de seneste år landet en række større Business Intelligence-kunder som eksempelvis Dansk Supermarked, Udenrigsministeriet og Sønderjyllands Amt.
Alle har konverteret deres Business Intelligence-løsninger til Targits Microsoft-baserede platform.
- Vi intensiverer nu de tætte relationer til Microsoft, som er vores primære teknologi-leverandør. Det giver den fordel, at vores udviklingsafdeling kan sikre, at vi er på forkant, når Microsoft lancerer nye tiltag, siger partner-manager Flemming Madsen, Targit.
Det har allerede betydet, at Targit er klar med en ny version af virksomhedens Business Intelligence-platform Analysis Suite, når Microsoft i løbet af få måneder lancerer den nye SQL Server 2005.
Serveren er målrettet større virksomheder, der hidtil primært har været henvist til konkurrenternes løsninger.
De nye muligheder får ifølge Flemming Madsen Targit til at rette fokus endnu mere mod det såkaldte enterprise-segment, hvor virksomheden forventer at hente flere større virksomheder til sin Business Intelligence-platform.
Det skal bidrage til det positive resultat på bundlinjen hos Targit, der i første halvår af 2005 nåede et millionoverskud.
- Vi er en nordjysk virksomhed, der selvfølgelig har Danmark som et vigtigt marked, men vi er også meget fokuseret internationalt. Targit har gennem de seneste år opbygget et netværk af distributører i en lang række lande, siger Flemming Madsen.
Udover USA nævner han eksempelvis England og Tyskland som vigtige markeder. Senest har Targit i Europa indgået en distributør-aftale i Polen.