Artikel top billede

Chief Transformation Officer hos Topsoe Morten Holm Christiansen. (Foto: Lars Jacobsen)

Danske Topsoe vil være det smarteste og mest digitale firma i branchen - i spidsen står CTO Morten Holm Christiansen

Reportage: Millioner af målepunkter over hele verden, klog machine learning og interaktive dashboards gør danske Topsoe til det smarteste og mest digitale firma i branchen. I spidsen står Chief Transformation Officer Morten Holm Christiansen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan millioner af målepunkter over hele verden, klog machine learning og interaktive dashboards gør danske Topsoe smartere og mere digital
  • Hvordan Topsoe har organiseeret forretningsmodeller og arbejdet med data
1.887
9:30 min
Lyngby, nord for København: Chief Transformation Officer Morten Holm Christiansen og Chief Digital Officer Anders Bojsen er åbenlyst stolte da de tager imod Computerworld i Topsoes (tidligere kendt som Haldor Topsøe) hovedkvarter nord for København.

Her i en grøn oase i Lyngby, et par kilometer fra DTU, er Topsoe ved at knække den nød som er mange af de traditionelle firmaers hovedpine: Hvordan bygger du en digital forretning oven på den eksisterende analoge?

Løsningen hedder ClearView og er det digitale bud, som er ved at supplere Topsoes traditionelle produktionsvirksomhed med en smart digital forretningsmodel - med alt hvad det indebærer af selvlærende algoritmer og fuld forretningsintegration.

Det er det, som Morten og Anders har lovet at både fortælle og vise undertegnede.

Men for at forstå Topsoes digitale transformation skal vi lige en tur på skolebænken.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter