Callcenter overtager Visma-direktør

Kim Toft Madsen, der hidtil har været administrerende direktør for softwareforhandleren Visma, skifter til en ny stilling som chef for et af Nordens største callcentre - Excellent. Planen er at forvandle et mindre underskud i virksomheden til overskud i år.

Callcenteret Excellent har hentet Kim Toft Madsen fra softwareleverandøren Visma som ny administrerende direktør i Danmark.

På trods af, at det store callcenter har mere end 500 medarbejdere siddende i Danmark til at håndtere enhver form for kundesalg og -service, giver forretningen underskud og vokser ikke som planlagt.

? Det er derfor jeg blev opfordret til at søge stillingen som administrerende direktør, siger Kim Toft Madsen.

Han understreger, at han "ikke går fra Visma", og at Visma, der leverer virksomhedssystemer, "faktisk kører meget fornuftigt".

Fordoblet på to år

? I Visma fordoblede jeg omsætningen på to år, og selvom jeg ikke har planer om at fordoble omsætningen i Excellent, så skal den øges betragteligt. I hvert fald skal det nuværende underskud forvandles til overskud allerede i år, siger Kim Toft Madsen.

Han vil først om et par uger komme med konkrete udmeldinger om forventningerne til vækst i omsætningen.

Sidste efterår sagde den svenske koncernchef, Arne Weinz, til Computerworld Online, at han i 2005 forventer et underskud på to til tre millioner kroner i den danske afdeling af Excellent.

Kim Toft Madsen er også trådt ind i koncernledelsen og er derfor hver fredag i Stockholm til møde i den øverste ledelse i Excellent.

For ringe vækst

Den hidtidige direktør for Excellent, Søren Schlüter, forlod virksomheden i oktober sidste år efter fire et halvt år på posten.

En del af baggrunden for Søren Schlüters afgang og Kim Toft Madsens tiltrædelse er, at Excellents store ambitioner om vækst i Danmark ikke er blevet opfyldt.

? Da jeg var direktør i Telenor havde jeg også ansvaret for Telenors callcenter Eurocom Teleservice med 150 ansatte, så det er ikke ukendt land, jeg bevæger mig ind i, siger Kim Toft Madsen.

Hele den nordiske callcenter-koncern omsætter for omkring 400 millioner kroner. Et tal, som den forventer at fordoble inden udgangen af 2006.

Koncernchef i Excellent var indtil for nylig Arne Weinz, men han blev ramt hårdt, da en stribe af hans nærmeste forsvandt i forbindelse med den voldsomme oversvømmelse i Østasien.

I dag har Arne Weinz trukket sig fra posten som koncernchef, som midlertidigt er overtaget af Excellents økonomidirektør Johan Holm.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere