Artikel top billede

(Foto: A.P. Møller-Mærsk/PR)

A.P. Møller-Mærsk hyrer 100 nye udviklere til at styrke giganten online

Maersk.com er en gigantisk forretning, og nu skal kunderne have meget lettere adgang til alle mulige tillægsydelser fra Mærsk-koncernen. Derfor udvides antallet af udviklere lige nu fra 400 til 500.

A.P. Møller-Mærsk er i fuld sving med at ansatte yderligere 100 udviklere til at skrue på platformen maersk.com, sådan at udviklerstaben i Danmark, Storbritannien og Indien totalt lander på 500 udviklere. Det skriver Finans.

Formålet med den øvelse er en styrkelse af platformen, som genererede ordrer for 22 milliarder dollars i 2020, har over 60.000 kunder og næsten 1 million unikke brugere om året.

Konkret handler det om, at kunderne skal have nemmere adgang til at købe tillægsydelser til hovedydelsen, som er booking af containerfragt til søs.

For eksempel skal man med få klik være i stand til at tegne forsikringer, udfylde tolddokumenter og booke tilhørende landtransport.

“Målet er at skabe en one-stop-shop inden for logistik forstået på den måde, at uanset om brugerne vil planlægge en transport, købe produkter, følge en pakke eller tilgå dataydelser, så foregår det på Maersk.com”, siger seniordirektør Carsten Frank Olsen, der er chef for A.P. Møller-Mærsks onlineforretning til Finans.

Netop satsningen på salg af data har Carsten Frank Olsen fornylig fortalt Computerworld om. Det kan du læse mere om her:

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”