TDC's konkurrenter klager over, at teleselskabets teknikere fortsat bringer dem i miskredit, når teknikerne er ude hos kunder for at installere bredbånd. Det skriver Ritzau.
Både Tiscali, Cybercity og Tele2 har oplevet klager fra kunderne, efter at TDC's teknikere har været på besøg.
- De sætter os i miskredit og fortæller, at det ville være meget bedre, hvis de havde valgt TDC. Det har vi masser af eksempler på, siger markedsdirektør Thomas Nistrup, Tele2, til Ritzau.
Problemet opstår, når konkurrenterne vil tilbyde bredbånd til danskerne og her er nødt til at benytte TDC's teknikere, fordi det tidligere telemonopol ejer den del af nettet, der forbinder centralerne med kunderne.
Ritzau har talt med en af TDC's tidligere kunder, som måtte vente tre måneder, da han skiftede internetudbyder fra TDC til Tele2. Han fik flere gange at vide, at han bare kunne lade være med at skifte, hvis han ville undgå problemer.
TDC afviser i en meddelelse, at selskabets teknikere har svært ved at holde deres meninger for sig selv, når de besøger konkurrenternes kunder.
- I de situationer ved TDC-teknikerne udmærket, at de kommer på eksempelvis Tele 2's eller Telias vegne. Disse selskaber er vores kunder, som vi betjener og laver forretning med, og vi har ingen interesse i at få klager over at favorisere egne produkter, udtaler vicedirektør Ole Hvelplund fra TDC Branchesalg.
Ifølge TDC er der mindre end en håndfuld sager om året, men ifølge Tele2 sker det flere gange om ugen, at kunder ringer ind og klager.