Jesper Buch var med til at stifte takeaway-successen Just Eat tilbage i 2000 og 12 år efter solgte han ud af alle sine andele.
Det er selv samme selskab, der efter offentliggørelsen af fusionen med hollandske Takeaway.com, er blevet værdiansat til 41,5 milliarder kroner.
Læs mere her: Just Eat opkøbt af hollandsk takeaway-gigant: Ukendt dansker står til at score milliardgevinst
Men iværksætteren, der i dag er angel-investor og dommer i DR-programmet Løvens Hule, fortryder ikke, at have solgt sine andele i selskabet, selvom de er steget stødt i værdi, siger han til Dagbladet Børsen.
"Jeg ville være utaknemmelig og et skarn, hvis jeg begyndte at spekulere i, at skulle have ventet til nu med at sælge. Jeg behøver ikke at lave noget resten af mit liv, og det behøver mine børn og deres børn heller ikke," siger han til Børsen.
Læs mere: Just-Eat-stifter efter salg: Sådan bruger jeg pengeneRead more at
Dansker forgyldes af milliardfusion
Der er dog en anden dansker, der står til at blive forgyldt ved handlen, som endnu ikke er gået igennem.
Ifølge erhvervsmediet Finans er danske Bo Ladegaard Bendtsen med en ejerandel 13,43 procent den største aktionær i Just Eat.
I forbindelse med handlen står Just Eat-aktionærerne til at score en gevinst på 15 procent, og ifølge Finans er Bo Ladegaard Bendtsens aktier i skrivende stund 5,6 milliarder kroner værd.
Bo Ladegaard Bendtsen købte sig ind i Just Eat i 2005, og dengang skrev Computerworld, at han investerede 17 millioner kroner i selskabet i forbindelse med, at selskabets stifter Jesper Buch ønskede at ekspandere til England og USA.
Læs mere om Just Eat her: Efter stigende konkurrence fra Uber: Nu skifter Just Eat ud i topledelsen
Selvom Just Eat blev stiftet i en kælder i Kolding tilbage i 2000 har selskabet været britisk de sidste otte år.
Udover Just Eat, så har danske Hungry.dk også gjort sit indtog på den danske madudleverings-scene med Morten Larsen i spidsen.
Han siger til Børsen, at denne storfusion ikke får Hungry.dk til at skifte strategi:
"Vores kamp er jo meget lokal. Vi har det danske og det irske marked og har en meget profitabel forretning. Så det er ikke noget, der ændrer vores strategi," siger han til mediet.