Microsofts og Apples online-musikbutikker rammer Danmark med få dages mellemrum til oktober, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
Det har været kendt i et stykke tid, at Apple åbner for sin Itunes-tjeneste i Danmark til oktober, men ifølge Jyllands-Posten bliver Apple slået på målstregen af Microsoft, der lancerer MSN Music få dage før.
- Det her er et marked i rivende udvikling. Der er meget stor fokus på det i både ind- og udland, og det passer helt perfekt ind i vores strategi at lancere sådan en tjeneste, siger Jens Lernø, landechef for MSN Danmark, til avisen.
De to tjenester komme til at konkurrere med en række eksisterende danske musiktjenester, hvoraf Dansk Supermarked står bag den nok største konkurrent baseret på musikdatabasen Phonofile.
Apple sidder for tiden på størstedelen af det samlede verdensmarked for digitalt musiksalg over nettet, og selskabet frygter ikke konkurrencen i Danmark.
Også Sony og den tidligere fildelingstjeneste Napster satser hårdt på det europæiske marked for digital musik, og de to firmaer forventer at udvide til en række nye europæiske lande senere på året.