De danske Superliga-klubber har i flere år været i krise på tilskuerfronten.
I den forgangene Superliga-sæson kom ingen klubber i nærheden af at have et tilskueregennemsnit, der svarede til bare halvdelen af de respektive klubbers stadionkapacitet.
Brøndby IF toppede listen med et tilskuergennemsnit på 12.629, men FC Helsingør var bundskraber.
Kun 3.431 dukkede i gennemsnit op til nedrykkerens hjemmekampe.
Nu skal Twitter hjælpe med at øge tilskuertallene på de danske Superliga-stadions.
Christian Rothmann, der er formand Danske Fodbold Fanklubber, har oprettet en Twitter-robot med navnet @gratisbilletter, som automatisk retweeter samtlige tweets under hashtagget #færretommesæder.
Det skriver Ritzau.
Formålet er, at de fans, der har købt en billet til en Superliga-kamp, men bliver forhindret i at deltage, kan forære deres billet væk på Twitter i stedet for at, billetten ikke tages i brug.
"Det startede med, at der var flere her i feriesæsonen, som havde udbudt deres tomme pladser og gerne ville give billetterne væk til en medfan som en god gerning.Hvis man har en billet eller to i overskud, kan man gå ind på Twitter og skrive, at jeg har en billet til den her kamp i overskud, er der nogle, som godt kunne tænke sig at få den?" siger Christian Rothmann til Ritzau.
Robotten blev taget i brug for første gang i den forgangne weekend, og profilen har allerede videreformidlet billetter mellem fans.