Efter at have taget flugten fra det danske marked som reaktion på slagsmål med lovgiverne og taxachaufførerne, arbejder Uber nu på at gøre comeback i Danmark.
Det skriver Berlingske i følge Børsen.
Virksomheden erkender, at man i første omgang valgte en forkert strategi, da man gjorde sit indtog på det danske marked, hvor fokus var for meget på tjenesten selv og for lidt på det omgivne samfund.
Læs mere om Uber her: Uber lukker i Danmark, men aarhusiansk it-afdeling overlever
"Der var et enøjet fokus på teknologiens fordele for forbrugeren og for chaufføren uden at skele nok til det omkringliggende samfund og den politiske stemning. Det var en forkert måde at gøre det på," siger selskabets officielle talsperson i Norden, Kristian Agerbo, til Berlingske.
Læs mere om Uber her: Sviende nederlag til Uber: EU slår fast, at Uber skal reguleres som et taxi-selskab og ikke som en digital platform
Ubers talsperson vil ikke sætte en konkret dato på et comeback, men siger, at man i øjeblikket arbejder på at indgå samarbejdsaftaler med taxabranchen og er i dialog med myndighederne.
Så må man hos Uber håbe, at historien ikke gentager sig selv, som Karl Marx formulerede det - "Første gang som en tragedie, anden gang som farce"