Kritik af bankernes net-signatur
Der er både skuffelse og kritik af bankernes underminering af den digitale signatur. Kommunernes Landsforening kritiserer således skarpt bankerne for ikke at opfylde den offentlige sikkerhedsstandard, mens Foreningen for Danske Internethandlende (FDIH) beklager, at bankerne og TDC - som står bag den officielle digitale signatur - ikke kunne finde sammen. (Berlingske Tidende)
Danskere medstiftere af forening for viral markedsføring
Det danske selskab Go Viral er mellem stifterne af en international forening, som vil arbejde for at dokumentere effekten af viral markedsføring. Det begreb dækker over, at potentielle kunder spreder budskabet til hinanden, for eksempel en lille reklamefilm, som sendes videre i e-mails. Den nye forening får navnet Viral & Buzz Marketing Association. (Erhvervsbladet)
Adlink reducerer underskuddet
Det tyskejede net-annoncefirma Adlink har mindsket tabene i Danmark. Sidste år bød på et underskud på 1,1 millioner kroner, mens tabet i 2002 var 8,7 millioner kroner. Adlink forestår annoncesalget for nogle af de største websteder. Selskabet er fusioneret med sin største konkurrent, Doubleclick, mens mange andre konkurrenter har trukket sig ud af Danmark. Der er også skåret ned herhjemme, hvor der nu kun er fire medarbejdere tilbage. (Erhvervsbladet)
Nettelefoni truer terrorindsats
Billige telefonsamtaler via internettet svækker regeringens bestræbelser på at bekæmpe terror ved blandt andet at overvåge al telefontrafik i Danmark. Flere teleeksperter peger på, at IP-telefonsamtaler stort set er umulige at aflytte og spore. "Hvis en terrorist uhindret vil planlægge et terrorangreb i Danmark, skal han blot anskaffe sig en IP-telefon", siger teleanalytiker Torben Rune, Netplan. (Morgenavisen Jyllands-Posten)