7.000 iPhones og iPads i brug hos DSB: Sådan griber it-organisationen det an

Med omkring 7.000 iOS-enheder i spil hos medarbejderne, kræver den mobile platform et særligt fokus hos it-organisationen i DSB. Se her, hvordan organisationen griber det an.

Artikel top billede

Én ting er at indkøbe mange tusinde iPhones og iPads til medarbejderne - noget helt andet er at kunne supportere brugen af enhederne og at udnytte de mobile muligheder maksimalt.

Med omkring 7.000 iPhones og iPads i brug hos medarbejderne i DSB, er det derfor også nødvendigt med et særligt fokus på de mobile løsninger og supporten af dem. 

Det fortæller Martin Börjesson, CIO i DSB, i videoindslaget herunder.  

"Det er ufatteligt vigtigt at understøtte den mobilisering, vi har med iOS-enheder, for det bliver pludselig forretningskritisk," forklarer Martin Börjesson. 

"Hvis man ikke tænker det ind i sit support-setup og i governance, så står man en dag med en regning som it-direktør, når det hele ikke virker. Derfor er det ufatteligt vigitgt at have rigtig godt styr på det," siger han i videoindslaget. 

Se interviewet her

I videointerviewet giver DSB-CIO'en også et bud på, hvad der er den vigtigste faktor i forhold til at sikre den mobile succes:

"Det er 100 procent convenience. Når vi har de mobile enheder, skal vi selvfølgelig deploye så meget som muligt på dem," siger han i indslaget og fortæller om nogle at de konkrete eksempler på mobile løsninger i DSB-regi.

Se indslaget herunder - og se også første del af interviewet med DSB's CIO her.

Læs mere her:

Der skal turbo på it-projekterne: CIO vil have løsningerne leveret på få dage

De mobile platforme storhitter: Men vi begår en fejl med ganle applikationer og data

It-chefen er under pres - formår du at kæmpe dig til fremtidens CIO-stilling?

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Statens IT

    VMware-specialist til Statens It

    Københavnsområdet

    TD SYNNEX Denmark ApS

    Inside Sales Specialist

    Københavnsområdet

    Timengo DPG

    Teknisk Support Lead

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S