Artikel top billede

Yahoo til brugere: Sluk adblocker eller vi blokerer for adgangen til din mail

Yahoo med 275 million mailbrugere tester ny teknologi, der lukker for brugernes mail-adgang, hvis de benytter adblocker-software.

Online-giganten Yahoo er i gang med et større forsøg.

Et forsøg, der i korthed går ud på, at online-tjenesten med reklamer som sin største indtægtskilde vil forhindre brugerne i at benytte adblocker-software.

Ellers vil Yahoo lukke for sin mail-tjeneste, som omkring 275 millioner brugere benytter i dag.

"Uh oh, vi er ikke i stand til at vise Yahoo Mail. Vær venlig at slå Ad Blocker fra, før du kan fortsætte til Yahoo Mail," lyder beskeden til nogle brugere.

Det skriver BBC, som kan oplyse om, at det langtfra er alle Yahoo-brugere med adblockere, som møder muren. 

Undgår betaling og malware

Ifølge Yahoo er selskabet ved at teste en "ny produktoplevelse" i USA.

BBC skriver samtidigt, at flere brugere i et adblocker-forum har fundet ud af og deler metoden til at omgå Yahoo-spærringen.

Adblockers er generelt et kontroversielt emne, da online-selskaberne og deres indhold er afhængige af reklamer. 


Folk med adblockers anses derfor som en slags indholdspirater, der læser, lytter og ser med uden at aflevere en reklameindtægt hos udbyderen.

Modsat vil mange brugere gerne undgå at se reklamer, som igen kan forklares med deres manglende lyst til at blive forfulgt i reklamenetværk eller sågar intetanende risikerer at sendt få malware igennem bannerreklamer.

Yahoo var således sidste år ramt af en malware-kampagne, der spredte malware via online-selskabets egen hjemmeside. 

Læs også: 
Oracle droppede Ask Toolbar: Nu får du installeret søgemaskine i stedet, når du opgraderer Java    




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere