Artikel top billede

Apple: Partnere er nødvendige for vores succes på erhvervsmarkedet

Mens Apple fortsætter med at skovle penge ind på sit salg af mobiltelefoner, tablets og computere, er selskabet ved at bygge alliancer med andre it-firmaer og forhandlere, det skal skabe fodfæste på erhvervsmarkedet.

Apples øverste chef, Tim Cook, taler nu åbent om, at partnerskaber med forhandlere er en vigtig del af Apples planer om at erobre en plads på erhvervsmarkedet. Det skriver det amerikanske medie CRN.

I forbindelse med offentliggørelsen af Apple seneste kvartalsregnskab fortalte Tim Cook til en gruppe analytikere, at Apples salg til erhvervskunder i det seneste år nåede op på 25 milliarder dollar - en stigning på 40 procent sammenlignet med året før.

En del af fremgangen skyldes ifølge Cook de store aftaler med IBM og netværksfirmaet Cisco om stærkere integration af de to firmaers produkter og services med iPhones, iPads og Mac-computere.

Læs også: Apple skovler penge ind på iPhone - men salg af iPad falder faretruende

Men Apples indirekte salg gennem forhandlere spiller en stor rolle for Apples ambitioner om at få en stærkere position på erhvervsmarkedet, lød det fra Tim Cook.

"Vi samarbejder med IBM og Cisco som et led i den måde, vi går til markedet, og i USA arbejder vi med 75 mobility-partnere. Samtidig har vi en stor indirekte kanal, hvor mange kunder forventer at kunne få adgang til flere services," sagde han.

Apple har i mange år været både berømt og berygtet både for sit direkte salg til slutkunder og de hårde betingelser, som forhandlere skal leve op til for at få lov til at sælge selskabets produkter.

Men hos Cisco spår CEO Chuck Robbins, at Apple med tiden vil tillempe sin salgsstrategi, så den bliver mere venligtsindet over for forhandlere og andre kanal-partnere.

"Jeg tror, vi vil smitte af på Apple," siger Chuck Robbins, som tror på, at Apple vil forstå, at succes på erhvervsmarkedet kræver, at der i langt højere grad skal være plads til forhandlere i Apples strategi.

Læs også:

Apple opsiger næsten alle sine danske service-værksteder - kun tre værksteder i Danmark fremover




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren