Artikel top billede

Apple: Partnere er nødvendige for vores succes på erhvervsmarkedet

Mens Apple fortsætter med at skovle penge ind på sit salg af mobiltelefoner, tablets og computere, er selskabet ved at bygge alliancer med andre it-firmaer og forhandlere, det skal skabe fodfæste på erhvervsmarkedet.

Apples øverste chef, Tim Cook, taler nu åbent om, at partnerskaber med forhandlere er en vigtig del af Apples planer om at erobre en plads på erhvervsmarkedet. Det skriver det amerikanske medie CRN.

I forbindelse med offentliggørelsen af Apple seneste kvartalsregnskab fortalte Tim Cook til en gruppe analytikere, at Apples salg til erhvervskunder i det seneste år nåede op på 25 milliarder dollar - en stigning på 40 procent sammenlignet med året før.

En del af fremgangen skyldes ifølge Cook de store aftaler med IBM og netværksfirmaet Cisco om stærkere integration af de to firmaers produkter og services med iPhones, iPads og Mac-computere.

Læs også: Apple skovler penge ind på iPhone - men salg af iPad falder faretruende

Men Apples indirekte salg gennem forhandlere spiller en stor rolle for Apples ambitioner om at få en stærkere position på erhvervsmarkedet, lød det fra Tim Cook.

"Vi samarbejder med IBM og Cisco som et led i den måde, vi går til markedet, og i USA arbejder vi med 75 mobility-partnere. Samtidig har vi en stor indirekte kanal, hvor mange kunder forventer at kunne få adgang til flere services," sagde han.

Apple har i mange år været både berømt og berygtet både for sit direkte salg til slutkunder og de hårde betingelser, som forhandlere skal leve op til for at få lov til at sælge selskabets produkter.

Men hos Cisco spår CEO Chuck Robbins, at Apple med tiden vil tillempe sin salgsstrategi, så den bliver mere venligtsindet over for forhandlere og andre kanal-partnere.

"Jeg tror, vi vil smitte af på Apple," siger Chuck Robbins, som tror på, at Apple vil forstå, at succes på erhvervsmarkedet kræver, at der i langt højere grad skal være plads til forhandlere i Apples strategi.

Læs også:

Apple opsiger næsten alle sine danske service-værksteder - kun tre værksteder i Danmark fremover




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere