Flere tons panserplader på larveføder kommer brølende gennem det europæiske landskab. Med en kontrolleret bevægelse svinger tårnet i en stille bue til venstre, inden kanonen bjæffer kort, og et panserbrydende projektil tager kursen lige lukt mod modstanderen.
Det hule drøn, som den eksploderende kampvogn udstøder, kommer aldrig til sin ret i iPad'ens små højttalere, men det er umiskendeligt lyden af en forestående sejr.
80 millioner kampvogns-kommandører
Gennem de seneste fire år har online kampvognsspillet World of Tanks udviklet sig til et regulært fænomen i en spilbranche, der ellers for længst har sendt Anden Verdenskrig på pension, som en rentabel ramme for actionorienterede spil.
Da spiludvikleren Wargaming.net i 2008 begyndte at arbejde på World of Tanks havde de en række strategispil bag sig - spil der, ifølge Wargaming.nets administrerende direktør Victor Kislyi, var gode, men ukendte. Ambitionen med World of Tanks var at skabe et solidt multiplayer-spil, og det lykkedes til fulde.
World of Tanks første beta løb af stablen i starten af 2010, inden blev lanceret først i august - i første omgang kun i Rusland.
Inden for det første år var der over en million registrerede brugere, og da først den engelske version blev lanceret i april 2011, begyndte det at gå rigtig stærkt.
World of Tanks har i dag over 80 millioner registrerede brugere.
Det er gratis at vinde
Der er et par forskellige grunde til, at World of Tanks er blevet et populært spil.
En af de primære årsager til det høje antal registrerede brugere er ganske givet, at World of Tanks er gratis både at downloade og spille - men samtidig er det et af de spil, som hverken presser eller mobber spillerne til at flå kreditkortet for at opnå blot en rimelig spiloplevelse.
Det er en kvalitet, der går igen i iPad-versionen, hvor det fint er muligt at spille sig til de point og ressourcer, som der er behov for til at udvikle nye motorer, kanoner og på længere sigt nye og bedre kampvogne - men det kræver selvfølgelig, at spilleren har tid at investere i sin kampvognsgarage.
Mangler tiden, kan der smides rigtige penge efter de pansrende køretøjer, uden at der bliver tale om pay-to-win. Den dygtigere spiller med den mere sølle kampvogn vinder stadig på sin rene kunnen.
Action på historiebøgerne
World of Tanks anden store force er kombinationen af action og historisk forståelse. Spillet er for længst stukket i en helt anden retning end den regulære kampvognssimulator, men er heller ikke et urealistisk actionbrag.
Der er ikke meget adrenalinfyldt fartfornemmelse i en stor klump ståls langsomme kravletur op ad en bakke - men det er der i den samlede kampvognsoplevelse.
Spiludviklerne har blikket fæstnet i historiebøgerne, og der er balance mellem spillets russiske, amerikanske og tyske kampvogne og den historiske virkelighed.
De historieinteresserede kan dyrke denne interesse, mens andre spillere kan "nøjes" med at sætte pris på den dybde World of Tanks byder på i forhold til hvilken kampvogn, der er bedst egnet til enten den forestående kamp eller ens personlige spillestil.
Igen er dette kvaliteter, som World of Tanks Blitz deler med pc-udgaven af spillet, også selvom det grafiske udtryk i sagens natur er noget mere afdæmpet i den mobile udgave.
Android et sted i horisonten
World of Tanks Blitz udkommer i første omgang udelukkende til iPad, og Wargaming.net har ikke nogen officiel kommentar til, hvornår en Android-version eventuelt dukker op.
Det er også værd at bide mærke i, at selvom iPad-versionen deler login-system med Wargaming.nets andre spil, så er det et separat spil i forhold til såvel den almindelige World of Tanks som konsolversionen.
Den garage af kampvogne, som spilleren opbygger i de tre spil, eksisterer desværre således kun i det enkelte spil - World of Tanks er endnu et stykke fra at blive et ægte multiplatformsspil.
Læs også: Spil-test: På eventyr i et af årets smukkeste tablet-spil
Læs også: Komplet tåbeligt spil: Der er gået ged i det hele
Læs også: Anmeldelse: Det her er muligvis årets vigtigste spil