Læs også:
Ny TDC-boss: Her er TDC's nye top-ledelse
Her er TDC's planer med Carsten Dilling som topchef
Før sommerferien meddelte TDC, at Carsten Dilling blev den person, der skulle overtage Henrik Poulsens direktørstol, efter at han havde sagt ja til en stilling i Dong Energy.
Her til formiddag kunne Carsten Dilling så efter lidt mere end en måned i direktørstolen præsentere TDC's halvårsregnskab, der viser en omsætning på 13,2 milliarder kroner, en stigning på 0,5 procent i forhold til første halvår 2011.
Samtidig foretager Carsten Dilling en omfattende rokade i TDC's top-ledelse.
Vil sikre direktionens holdbarhed
Carsten Dilling, nu har du haft en måneds tid på posten. Hvad har overrasket dig mest?
"Der har ikke været de store overraskelser. Måske en enkelt, som er den bølge af tiltag, vi har set i mobilmarkedet. Vi ser en masse taktiske tiltag med nogle prismæssigt meget aggressive kampagner."
"Det ser jeg som en meget kortsigtet tilgang i det marked, som ellers var ved at finde et rimelig lavt prispunkt."
"Udover det, så er den første tid jo gået med at køre mit ledelsesteam på plads i nogle nye roller."
Hvad ligger til grund for den rokade?
"Først og fremmest er det et udtryk for den stabilitet og kontinuitet, som min egen udnævnelse måske også var et signal om."
"Vi har været et meget sammentømret og velfungerende ledelsesteam. Det er selvfølgelig et tab at miste Henrik Poulsen, men det er også en anledning til, at vi lige stopper op og ser på, hvordan vi så kan fordele rollerne, hvis vi skal gøre det lidt smartere."
"Det er en gave for mig at have et så stærkt sæt af kolleger i direktionen, så det har været et mål i sig selv at prøve at fastholde dem og dermed også at sikre, at ansvarsområderne er lidt mere fyldige og bliver udvidet en lille smule. Det er altid spændende og udviklende."
Sådan er jobbet som top-boss
Du taler meget om direktionen som en enhed, men det er jo i sidste ende dig, der sidder i direktørstolen. Hvordan er det anderledes?
"Blandt andet tager jeg mig lidt mere tid til at tale med dig og dine kolleger, så der er en del udadvendte aktiviteter."
"Det udadvendte element med både presse, investorer og analytikere, men også kunde- og salgssiden, har jeg glædet mig meget til at få favnet, hvor det er relevant for forretningen."
Er der koldt på toppen?
Man siger jo, at det kan være koldt på toppen. I hvor høj grad har du oplevet det?
"Det har jeg ikke mærket endnu, men det kan være, at det bliver koldt, jo længere vi kommer hen på året," griner Carsten Dilling.
"Men vi er meget velfungerende og lige i teamet og har en god rollefordeling."
Dillings visioner for TDC
Kan du sætte ord på, hvilket selskab TDC skal være fremadrettet?
"Vi skal være et selskab, der er besat af at levere en bedre kundeoplevelse dag for dag."
"Den kundeoplevelse skal komme dels gennem alle de berøringspunkter, vi har med kunden. Det skal gerne være sådan, at det er de samme processer og de samme værktøjer, vi bruger i alle de berøringspunkter."
"Der er stadig masser af rum for forbedringer for TDC."
Men der er ikke noget af det, som jeres konkurrenter ikke også vil. Hvordan vil I gøre det bedre end dem?
"Nej, men jeg tvivler bare nogle gange på, når du ser deres regnskaber, om de har råd til det?"
"Vi gør noget ud af, at der er plads til at investere yderligere i kundeoplevelsen og til at investere yderligere i vores netværk og værktøjskasse. Og der stilles større og større krav."
Læs også: