Rene Matell var ind til november sidste år marketingchef for forhandlerhuset Netkoncept, men måtte sammen med koncernsalgsdirektøren forlade virksomheden, da selskabets ejer Eske Munk besluttede sig for at forenkle ledelses-strukturen. Frem til det foregående år havde han bestridt samme position i det danske Sun.
Ifølge en pressemeddelelse er ansættelsen af René Matell et led i Check Points strategi om at styrke og videreudvikle sin salgskanal på nordisk plan. Det betyder, at samarbejde og fælles markedsføringstiltag med partnere, forhandlere og integratorer bliver et centralt område for den nye marketingchef.
Et andet centralt fokusområde for René Matell bliver at få it-sikkerhed på agendaen hos topledelsen og bestyrelsen i de nordiske virksomheder, hedder det i pressemeddelelsen.
»It-sikkerhed har en tendens til at blive teknologifokuseret og dermed en diskussion blandt teknikere. Derfor bliver en af Renés opgaver i Check Point at få it-sikkerhed bredt længere ud i virksomhederne. Umiddelbart er sikring af virksomheders it-systemer og data en teknisk udfordring, men ansvaret for, at det sker på betryggende vis, bør naturligt være en del af ledelsens arbejde med risikostyring,« siger Stig von Linstow, der er nordisk chef for Check Point.