I sidste uge fik Servicegruppens salgsdirektør Jan Stig Jørgensen fyresedlen sammen med to salgskoordinatorer.
»Vi har ikke tidligere haft et udadvendt salgskorps, men nu skal vi ud og være synlige hos kunderne og skabe forretningsdialog,« forklarede direktør Preben Jørgensen CRN om udskiftningerne i salgsafdelingen, der i samme moment betød ansættelse af tre nye salgschefer.
Men den udlægning er den fyrede salgsdirektør langt fra enig i, og han fortæller til Computerworld, at fyringen kom som et lyn fra en klar himmel.
»Mine tidligere medarbejdere, som heller ikke er der mere, står totalt uforstående over for, at der ikke skulle være en udadvendt salgsafdeling. Det er jo det samme som at sige, at de ikke har været dygtige nok,« udtaler den fyrede salgsdirektør Jan Stig Jørgensen.
Jan Stig Jørgensen fortæller desuden, at det var ham, der stod bag ansættelserne af de tre nye salgschefer.
»Det er ikke erstatninger, der kommer ind. Det er nye folk, som jeg har ansat per første december til at drive den vækst, vi var blevet enige om,« fortæller han.
Hvad der så ligger som baggrund for fyringen, ønsker han ikke at komme ind på.
»Den vil jeg næsten helst holde for mig selv. Du kan sige, at det var uenighed om udførelsen af den strategi, vi havde lagt,« siger Jan Stig Jørgensen til Computerworld.
CRN har selv prøvet at få en kommentar fra den fyrede salgsdirektør, men han ønsker ikke at udtale sig yderligere.